Mio MiVue J756DS – maksymalnie dyskretny zestaw 2 kamer samochodowych

Kamery samochodowe to chętnie kupowane akcesoria technologiczne do samochodów. Tradycyjnie większość z nich montowana jest na przednich szybach na uchwytach. Marka Mio przygotowała zupełnie nowy zestaw: Mio MiVue J756DS, którego przednia kamera dzięki swojej nowoczesnej i przemyślanej konstrukcji potrafi perfekcyjnie ukryć się za lusterkiem wstecznym. Efekt? Kamera wygląda tak, jakby była zamontowana przez producenta auta! Idealne rozwiązanie dla tych kierowców, którzy nie lubią, gdy coś znajduje się na przedniej szybie.

Co z oczu, to… nie rozprasza uwagi

Mio MiVue J756DS wyróżnia się przede wszystkim nowatorską konstrukcją i kształtem. To zestaw dwóch kamer (przedniej i tylnej), które zostały zaprojektowane tak, aby ich montaż był jak najłatwiejszy i aby finalnie były jak najbardziej zintegrowane z wnętrzem samochodu i jak najmniej widoczne.

Przednia kamera bez trudu chowa się za lusterkiem wstecznym i nie przeszkadza w polu widzenia. Specjalny system montażu zapewnia całkowite ukrycie kabli urządzenia, a brak wyświetlacza sprawia, że wizualnie MiVue J756DS wygląda jak kamera montowana seryjnie przez producenta auta. To szczególnie przydatna cecha dla tych kierowców, którzy łatwo się rozpraszają w czasie jazdy.

Pełne bezpieczeństwo w czasie postoju – Mio SmartBox III w zestawie

Mio MiVue J756DS jako pierwszy jest sprzedawany w zestawie z zasilaczem trybu parkingowego SmartBox III, który pozwala na korzystanie z inteligentnego trybu parkingowego. Tryb inteligentny uruchamia się automatycznie każdorazowo po wyłączeniu silnika i rejestruje obraz w stanie ciągłym, zapewniając ci pełne bezpieczeństwo na parkingu.

Zabezpieczenie przed mandatami

MiVue J756DS  posiada wbudowany GPS, który wysyła ostrzeżenia o najbliższych fotoradarach. Jest to możliwe dzięki opatentowanej funkcji Mio Smart Alert. Dzięki ostrzeganiu w ustalonej odległości i funkcji Smart Alert do wczesnego alarmowania o dużych prędkościach, kierowca będzie zawsze wiedział, z jaką prędkością należy jechać.

Kamera jest również wyposażona w dźwiękowego asystenta przejazdu przez odcinkowy pomiar prędkością, który poinformuje kierowcę o zbliżającym się odcinku z pomiarem, średniej prędkości przejazdu i pozostałym dystansie.

Jakość nagrań godna Mio

Wideorejestrator Mio MiVue J756DS jest wyposażony w zaawansowany sensor Sony STARVIS CMOS. Dzięki temu można być pewnym, że kamera zarejestruje wszystkie ważne szczegóły na drodze, co jest szczególnie ważne w sezonie jesienno-zimowym.

Obecność autorskiej technologii Mio Night Vision Pro oraz przesłony 1.8 dają gwarancję, że filmy będą odpowiednio doświetlone, o bogatych kolorach, nawet w skrajnie trudnych warunkach oświetleniowych.

Zintegrowane z Wi-Fi

Kamera samochodowa Mio MiVue J756DS posiada wbudowane Wi-Fi, co umożliwia synchronizację nagrań w czasie rzeczywistym ze smartfonem. Dodatkowo, aktualizacje oprogramowania oraz bazy danych kamer bezpieczeństwa są łatwo dostępne dzięki funkcji OTA (Over-the-air). Dzięki temu kierowca ma zawsze dostęp do najnowszych uaktualnień urządzenia.

Zestaw Mio MiVue J756DS (kamera przednia, kamera tylna i SmartBox III) można nabyć w cenie 999 zł.

O rynku motoryzacji

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *