Systemy monitorujące otoczenie – musisz je mieć w swoim aucie

  • System kamer 360º dostępny jest w standardzie w modelach CUPRA Ateca VZ oraz Tribe Edition. Z kolei jako opcja dodatkowa oferowana jest w modelu Born w pakietach Pilot M+ i Pilot L, a także we wszystkich wersjach modelu CUPRA Formentor.
  • Za pomocą 4 kamer, umieszczonych w różnych częściach samochodu, system generuje połączony obraz, wyświetlany na ekranie systemu infotainment.
  • Traffic Sign Recognition dostępny jest w standardzie we wszystkich wersjach CUPRY Leon oraz w modelach Formentor VZ i Tribe Edition. Z kolei klienci mogą wybrać tę funkcjonalność jako opcję dodatkową w modelu Born z pakietami Pilot M, M+ oraz L.

Wśród rozwiązań technologicznych, stosowanych przez barcelońską markę szczególną uwagę zwraca możliwość widoku peryferyjnego oraz rozpoznawania znaków drogowych. System TopView 360º umożliwia kierowcy obserwację otoczenia samochodu z lotu ptaka, nakładając na siebie obraz z czterech różnych kamer, umieszczonych w wybranych miejscach pojazdu. Natomiast Traffic Sign Recognition rozpoznaje nie tylko znaki drogowe, ale również działa w odpowiedzi na zmieniające się warunki pogodowe. CUPRA oferuje te funkcjonalności zarówno w standardzie oraz jako opcje dodatkowe we wszystkich swoich modelach.

System TopView 360º

Zasada działania systemu TopView 360º polega na tym, że na samochodzie umieszczone są cztery kamery, znajdujące się odpowiednio na osłonie chłodnicy, lusterkach zewnętrznych i pokrywie tylnej. Dzięki nim kierowca ma do dyspozycji podgląd obszaru przed samochodem, z lewej i prawej strony pojazdu, a także widok z kamery, umieszczonej na tyle auta. Ponadto możliwe jest zobaczenie samochodu z lotu ptaka. Widok 360º generowany jest komputerowo poprzez połączenie obrazu z wszystkich kamer i dostępny jest w dwóch wersjach: zbliżonej i oddalonej od samochodu. System ten dostępny jest w standardzie w CUPRZE Atece VZ oraz Tribe Edition. Z kolei jako opcja dodatkowa oferowana jest w modelu Born w pakietach Pilot M+ oraz L, a także we wszystkich wersjach CUPRA Formentora.

System rozpoznawania znaków

Traffic Sign Recognition to technologia rozpoznawania znaków drogowych, która przekazuje kierowcy ostrzeżenia i komunikaty poprzez wyświetlanie ich na desce rozdzielczej w zasięgu wzroku kierowcy. Jego działanie opiera się na danych zbieranych w czasie rzeczywistym. Czujniki w systemie CUPRA zsynchronizowane są z przednią kamerą, identyfikując limity prędkości, zakazy i nakazy oraz przebudowy dróg. Dodatkowo system odpowiedzialny jest za dostosowanie działania wycieraczek do warunków pogodowych. Traffic Sign Recognition dostępny jest w standardzie we wszystkich wersjach CUPRA Leona oraz w Formentorze VZ i Tribe Edition. Z kolei klienci mogą wybrać tę funkcjonalność jako opcję dodatkową w modelu Born z pakietami Pilot M, M+ oraz L.

O rynku motoryzacji

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *