• Jednym z ułatwień, jakie czekają na właściciela w modelu CUPRA Born jest wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, prezentujący wizualne wskazówki dotyczące drogi.
  • Model ten cechuje się licznymi rozwiązaniami wykorzystującymi najnowsze technologie, wśród których można znaleźć kamerę Top View 360º umożliwiającą większą kontrolę ruchu pojazdu np.: podczas parkowania.
  • Pierwszy elektryk barcelońskiej marki posiada w standardowym wyposażeniu 7 poduszek powietrznych, a także progresywne wspomaganie układu kierowniczego, które pozwala m.in. na mniejsze zużycie spalania.

Dostępna w sprzedaży od 2021 roku CUPRA Born, czyli pierwszy w 100% elektryczny pojazd barcelońskiej marki, cechuje się szeregiem udogodnień, które mają na celu polepszenie wrażeń z jazdy. Wykorzystując nowinki technologiczne i nowoczesne rozwiązania, samochody CUPRA zapewniają bezpieczeństwo i komfort podróżowania na co dzień oraz w sytuacjach, które wymagają zachowania szczególnej ostrożności.

Wszystko w zasięgu wzroku

Jednym z ułatwień, jakie czekają na właściciela w modelu CUPRA Born jest wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, prezentujący wizualne wskazówki dotyczące drogi. Rozwiązanie to oferuje wciągające wrażenia, które integrują niezbędne dane dotyczące jazdy i wyświetlają je bezpośrednio na przedniej szybie. Z wbudowanym asystentem podróży Travel Assist możliwa jest ponadto półautonomiczna jazda oraz zestaw technologii pomagających zachować bezpieczeństwo i czujność na drodze. Wśród nich kierowca znajdzie Multi Collision Brake, czyli automatyczny hamulec pokolizyjny ograniczający skutki kolejnych kolizji oraz systemy wspomagania hamowania. Pełen obraz sytuacji zapewnia z kolei system kamer 360 stopni z funkcją Top View, stworzony z myślą o ułatwieniu parkowania.

Dzięki wbudowanym rozwiązaniom, wykorzystującym nowoczesną technologię, kierowca zyskuje niezastąpione wsparcie. Asystent podróży oraz intuicyjny wyświetlacz, prezentujący na przedniej szybie najważniejsze z perspektywy prowadzącego pojazdu informacje pozwalają cieszyć się komfortową jazdą, podczas której kierowca czuje, że ma pełny obraz sytuacji, z kolei zestaw kamer ułatwia parkowanie nawet na ciasnych parkingach oraz w sytuacjach o ograniczonej widoczności – podkreśla Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

CUPRA Born wyposażona jest także w systemie ochrony pasażerów Pre-Crash. W jego skład wchodzą zaawansowane czujniki ESC, które reagują na niebezpieczne sytuacje na drodze oraz systemy Front i Side Assist, dzięki którym pojazd, a także pasażerowie są zabezpieczeni z każdej strony. Dodatkowo pierwszy elektryk w gamie barcelońskiej marki posiada w standardowym wyposażeniu 7 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny powietrzne, poduszka centralna), a także progresywne wspomaganie układu kierowniczego, które pozwala m.in. na mniejsze zużycie spalania. Co więcej, w 2022 roku model CUPRA Born dołączył do grona najbezpieczniejszych samochodów, uzyskując najwyższą ocenę w testach Euro NCAP. Pierwszy w 100% elektryczny model barcelońskiej marki zdobył wysokie noty we wszystkich czterech kategoriach: ochrona pasażerów (93%), bezpieczeństwo dzieci (89%), ochrona pieszych (73%) i systemy bezpieczeństwa (80%).

O rynku motoryzacji

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *