Yanosik Traffic – remedium na niespodzianki w trasie. Moduł „Traffic” zmienił jakość podróży polskich kierowców.

Yanosik Traffic, to stosunkowo nowa opcja w aplikacji. Marka poinformowała o jej uruchomieniu w październiku ubiegłego roku. Wystarczyło kilka miesięcy, aby przekonać się, że nowy moduł w aplikacji Yanosik, może skutecznie pomóc w przypadku niespodziewanych sytuacji na drodze, które są wynikiem nagłych utrudnień, korków, zamkniętych tras oraz zorganizowanych eventów w miastach.

Jazda z Yanosik bez niespodzianek

Yanosik Traffic, to bardzo ważna funkcja w aplikacji, dzięki której kierowcy są jeszcze lepiej informowani o utrudnieniach na drogach. Zmotoryzowani zyskują wiedzę na temat robót drogowych, przewidywanym czasie ich trwania oraz o pracach, które wkrótce się rozpoczną.

Traffic dostarcza również informacje o innych zdarzeniach, które mogą powodować utrudnienia w ruchu w miastach, np.: o koncertach, meczach lub wydarzeniach sportowych. Te informacje są kierowane wyłącznie do odbiorców, których bezpośrednio dotyczą.

  • Nie ostrzegamy kierowcy jeżdżącego po Krakowie o meczu w Szczecinie. Informacja o wydarzeniach w danej lokalizacji, jest kierowana wyłącznie do odbiorców, których taka wiadomość dotyczy, z racji pokonywanych tras. Każdy news jest dokładnie opisany i pokazany na mapie w karcie szczegółowej. To też miejsce, w którym wykonawcy poszczególnych remontów lub zarządcy dróg mogą zarezerwować przestrzeń marketingową w celu komunikacji z kierowcami –informuje Olga Barańczyk, dział mapowy Yanosik

Również zapisane destynacje w aplikacji Yanosik są uzupełnione o informacje trafficowe. Na karcie zapisanego miejsca, kierowcy znajdą graficzne komunikaty o opóźnieniu, spowodowanym przez utrudnienia na trasie wraz z liczbą zdarzeń.

  • Jeśli na trasie wystąpi opóźnienie, można sprawdzić jej przebieg na przejrzystej liście utrudnień i zobaczyć, z czego ono wynika. Ta lista, to nowy element w aplikacji, ale bardzo podobny do siostrzanej, dobrze znanej kierowcom, tzw. trasówki – dodaje Olga Barańczyk, dział mapowy Yanosik

Wsparcie dla kierowców jeżdżących często autostradami i ekspresówkami

Wprowadzone zmiany w aplikacji Yanosik znacznie ułatwią podróżowanie kierowcom, którzy często przemieszczają się autostradami oraz drogami ekspresowymi. Powiadomienia o dużych utrudnieniach są im dostarczane ze znacznym wyprzedzeniem, dzięki czemu kierujący zyskuje możliwość skorygowania trasy.

Znana kierowcom trasówka, w aplikacji Yanosik, także uległa odświeżeniu. Od października ubiegłego roku, dodatkowo oznaczone są w niej odcinki autostradowe oraz ekspresowe, a także miasta i węzły, które pozwalają na zjazd z drogi, w celu ominięcia utrudnień.

Yanosik wspiera bezpieczną i płynną jazdę w polskich miastach

Dostępne w Yanosik Traffic moduły FlowCheck oraz FlowControl wspierają zarządy miast, oferując m.in. kompleksową obsługę procesów zarządzania ruchem drogowym oraz analizowania go, na podstawie aktualnych i wiarygodnych danych.

FlowCheck umożliwia analizowanie ruchu historycznego w otrzymanym obszarze, z kolei FlowControl dostarcza bieżące informacje o ruchu drogowym, w postaci zanonimizowanych danych.

Dzięki monitorowaniu ruchu w trybie live, można szybko zareagować na sytuacje awaryjne, wypadki drogowe oraz inne zagrożenia, co realnie przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drogach.

  • Dostęp do danych na temat natężenia ruchu oraz miejsc o największym nasileniu poruszających się pojazdów, pozwala miastom na podjęcie stosownych działań optymalizujących organizację ruchu, a tym samym – uniknięcie korków – informuje Michał Rożyński, Yanosik Traffic – System umożliwia także zbieranie danych w zakresie trendów w ruchu, co świetnie sprawdza się w długoterminowym planowaniu infrastruktury miasta, a analiza danych pomaga w identyfikacji obszarów, które wymagają modernizacji lub rozbudowy, aby dostosować je do rosnącego ruchu. Dostęp do danych FCD, nie tylko usprawnia ruch drogowy, ale także wspiera cele zrównoważonego rozwoju, umożliwiając miastom i firmom bardziej efektywne planowanie zrównoważonych form transportu, co przyczynia się do ograniczenia emisji spalin i poprawy jakości środowiska miejskiego  – dodaje.

Z rozwiązań FlowCheck oraz FlowControl od Yanosik skorzystały już miasta Wrocław oraz Zgorzelec. W stolicy województwa dolnośląskiego, systemy zostały zintegrowane z kamerami miejskimi ANPR, wyodrębniającymi tablice rejestracyjne ze złożonych środowisk. Z kolei w Zgorzelcu istotną funkcją okazało się pozyskiwanie informacji na temat natężenia ruchu na granicy, co pozwoliło władzom miasta na lepsze zarządzanie przepływem pojazdów na przejściach granicznych.

Yanosik analizy dla firmy

Dedykowane analizy danych od Yanosik, dają znacznie więcej możliwości. Na podstawie szczegółowych danych można z powodzeniem przeprowadzić analizę ruchu drogowego w wyszczególnionych przez klienta obszarach, znaleźć nowe lokalizacje dla firm, zweryfikować trasę klientów firmy, a nawet poddać analizie ich zachowania konsumenckie.

Yanosik nominowany do nagrody Mobile Trends Awards 2023

Z Yanosik korzysta miesięcznie ponad 2 miliony unikalnych użytkowników, do systemu co około 2 sekundy wpada nowe zgłoszenie, a dziennie kierowcy pokonują średnio ponad 49 mln kilometrów! Polski system Yanosik zyskuje uznanie nie tylko wśród kierowców…

Yanosik został nominowany w plebiscycie Mobile Trends Awards 2023. Aplikacja ma szansę zwyciężyć w kategorii Podróże i komunikacja. Komisja doceniła dynamiczny rozwój aplikacji, m.in. dzięki modułowi Yanosik Traffic.

Wyniki konkursu zostaną podane podczas oficjalnej gali 21 marca 2024 roku.

O rynku motoryzacji

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *