Trwają ferie. Większość dzieci i młodzieży wyjeżdża na zimowe obozy, dorośli również w tym czasie biorą urlop. Polskie miasta są teraz wyludnione i zmniejszyły się korki na drogach. Inaczej wygląda sytuacja na drogach dojazdowych – tam trwa wzmożony ruch. W dodatku od kilku tygodni zima jest prawdziwie mroźna i śnieżna, a to znacznie utrudnia kierowcom życie. W tym czasie na drodze należy zachować szczególną ostrożność. Dobrze jest też doposażyć swoje auto w wideorejestrator, aby w razie niebezpiecznych sytuacji na drodze móc bez trudu dociec, kto zawinił. Jakie kamery samochodowe warto teraz kupić?

Mała, dyskretna, niedroga

Kamera Mio MiVue J30 jest malutka (94,5×40,2×30,5 mm) i waży 66 g. Jej projekt został opracowany tak, aby jej montaż na przedniej nie ograniczał pola widzenia kierowcy. MiVue J30 nagrywa w rozdzielczości 2.5K 1440p, a jej obiektyw posiada rzeczywisty kąt widzenia o wartości 140°. Kamera oferuje też wbudowane Wi-Fi, co umożliwia bezpośrednie przenoszenie nagrań na smartfon. Dodatkowo, MiVue J30 obsługuje aktualizacje OTA (over-the-air), co eliminuje konieczność wyjmowania karty pamięci czy łączenia się z komputerem w celu aktualizacji.

Wewnątrz kamery znajduje się superkondensator, który nie traci swojej pojemności w miarę upływu czasu i cyklu zapisów i jest bardzo wytrzymały na różnice temperatur. MiVue J30 posiada inteligentne funkcje przycisków i wskaźników, które ułatwiają korzystanie z urządzenia w sposób intuicyjny. W odczytywaniu nagranych wideo pomagając dedykowane aplikacje Mio Vue Manager oraz MiVue Pro.

Kamera Mio MiVue J30 kosztuje 299 zł.

Świetne nagrania , Wi-Fi i tryb parkingowy

Kamera Mio MiVue 803 posiada obiektyw o rozdzielczości 2.5K 1440P oraz przysłonę o wartości F1.8. Zapewnia niezwykłą jakość nagrywanego obrazu, rejestrując nawet najdrobniejsze szczegóły podróży. Szeroki, rzeczywisty kąt widzenia obiektywu wynosi 140O i daje gwarancję, że żaden fragment rejestrowanej trasy nie zostanie pominięty. MiVue 803 rejestruje filmy w rozdzielczości Full HD 1080P przy 60 kl./s, co daje podwójną gęstość danych (w porównaniu do 30 kl./s), zapewniając dokładne i płynne nagrania, nawet podczas nagrywania przy dużych prędkościach. Dzięki zastosowaniu autorskiej technologii Mio Night Vision, MiVue 803 świetnie radzi sobie także w nocy.

Dzięki zintegrowanemu Wi-Fi MiVue 803 umożliwia błyskawiczną synchronizację nagrań z kamery do smartfona w rzeczywistym czasie. Dzięki temu można w łatwy i szybki sposób zarządzać swoimi nagraniami i udostępniać je, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Dane dotyczące bezpieczeństwa kamery oraz oprogramowanie są łatwo aktualizowane za pomocą technologii OTA. Kamera MiVue 803 jest kompatybilna z aplikacją MiVue Manager, która umożliwia zarządzanie i przeglądanie nagrań na smartfonie oraz narzędzia PC do odtwarzania wideo w rozdzielczości Full HD.

Z Mio MiVue 803 można bez obaw zostawić zaparkowany samochód – urządzenie jest wyposażone w inteligentny tryb parkingowy. Jeśli podczas postoju dojdzie do jakiejkolwiek kolizji, kamera zarejestruje to zdarzenie. Należy pamiętać, że tryb parkingowy wymaga podłączenie do Smartboxa III, który nie jest częścią zestawu.

Kolejną cechą, która przyda się w długiej trasie, są ostrzeżenia o odcinkowych pomiarach prędkości na drogach. Mio MiVue 803 (dzięki wbudowanemu GPS) wyświetla odległość i czas w sekundach do fotoradaru oraz limit prędkości i średnią prędkość na danym odcinku. Funkcja ta jest pozwala skutecznie unikać płacenia mandatów za przekroczenie prędkości.

Mio MiVue 803 kosztuje 399 zł.

Kamera zintegrowana z wnętrzem auta

Mio MiVue J756DS wyróżnia się nowatorską konstrukcją i kształtem. To zestaw dwóch kamer (przedniej i tylnej), które zaprojektowane tak, aby finalnie były jak najmniej widoczne i jak najbardziej zintegrowane z wnętrzem samochodu. Przednia kamera z łatwością chowa się za lusterkiem wstecznym. Specjalny system montażu zapewnia całkowite ukrycie kabli – MiVue J756DS wygląda jak kamera montowana seryjnie przez producenta auta.

Mio MiVue J756DS jako pierwszy jest sprzedawany w zestawie z zasilaczem trybu parkingowego SmartBox III. Pozwala on na korzystanie z inteligentnego trybu parkingowego, który uruchamia się automatycznie każdorazowo po wyłączeniu silnika i rejestruje obraz w stanie ciągłym.

Kamera MiVue J756DS  posiada wbudowany GPS, który wysyła ostrzeżenia o najbliższych fotoradarach. Jest to możliwe dzięki opatentowanej funkcji Mio Smart Alert. Dzięki ostrzeganiu w ustalonej odległości i funkcji Smart Alert do wczesnego alarmowania o dużych prędkościach, kierowca będzie zawsze wiedział, z jaką prędkością można jechać.

Zastosowanie autorskiej technologii Mio Night Vision Pro oraz przesłony 1.8 dają gwarancję, że nagrania będą odpowiednio doświetlone, o bogatych kolorach, nawet w bardzo trudnych warunkach oświetleniowych. Wideorejestrator Mio MiVue J756DS posiada też zaawansowany sensor Sony STARVIS CMOS.

MiVue J756DS posiada wbudowane Wi-Fi, co umożliwia synchronizację nagrań w czasie rzeczywistym ze smartfonem. Aktualizacje oprogramowania oraz bazy danych kamer bezpieczeństwa są łatwo dostępne dzięki funkcji OTA.

Zestaw Mio MiVue J756DS (kamera przednia, kamera tylna i SmartBox III) kosztuje 999 zł.

Od 1 stycznia br. wszystkie kamery samochodowe Mio objęte są aż 3-letnią gwarancją producenta.

O rynku motoryzacji

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *