Trwają ferie. Większość dzieci i młodzieży wyjeżdża na zimowe obozy, dorośli również w tym czasie biorą urlop. Polskie miasta są teraz wyludnione i zmniejszyły się korki na drogach. Inaczej wygląda sytuacja na drogach dojazdowych – tam trwa wzmożony ruch. W dodatku od kilku tygodni zima jest prawdziwie mroźna i śnieżna, a to znacznie utrudnia kierowcom życie. W tym czasie na drodze należy zachować szczególną ostrożność. Dobrze jest też doposażyć swoje auto w wideorejestrator, aby w razie niebezpiecznych sytuacji na drodze móc bez trudu dociec, kto zawinił. Jakie kamery samochodowe warto teraz kupić?

Mała, dyskretna, niedroga

Kamera Mio MiVue J30 jest malutka (94,5×40,2×30,5 mm) i waży 66 g. Jej projekt został opracowany tak, aby jej montaż na przedniej nie ograniczał pola widzenia kierowcy. MiVue J30 nagrywa w rozdzielczości 2.5K 1440p, a jej obiektyw posiada rzeczywisty kąt widzenia o wartości 140°. Kamera oferuje też wbudowane Wi-Fi, co umożliwia bezpośrednie przenoszenie nagrań na smartfon. Dodatkowo, MiVue J30 obsługuje aktualizacje OTA (over-the-air), co eliminuje konieczność wyjmowania karty pamięci czy łączenia się z komputerem w celu aktualizacji.

Wewnątrz kamery znajduje się superkondensator, który nie traci swojej pojemności w miarę upływu czasu i cyklu zapisów i jest bardzo wytrzymały na różnice temperatur. MiVue J30 posiada inteligentne funkcje przycisków i wskaźników, które ułatwiają korzystanie z urządzenia w sposób intuicyjny. W odczytywaniu nagranych wideo pomagając dedykowane aplikacje Mio Vue Manager oraz MiVue Pro.

Kamera Mio MiVue J30 kosztuje 299 zł.

Świetne nagrania , Wi-Fi i tryb parkingowy

Kamera Mio MiVue 803 posiada obiektyw o rozdzielczości 2.5K 1440P oraz przysłonę o wartości F1.8. Zapewnia niezwykłą jakość nagrywanego obrazu, rejestrując nawet najdrobniejsze szczegóły podróży. Szeroki, rzeczywisty kąt widzenia obiektywu wynosi 140O i daje gwarancję, że żaden fragment rejestrowanej trasy nie zostanie pominięty. MiVue 803 rejestruje filmy w rozdzielczości Full HD 1080P przy 60 kl./s, co daje podwójną gęstość danych (w porównaniu do 30 kl./s), zapewniając dokładne i płynne nagrania, nawet podczas nagrywania przy dużych prędkościach. Dzięki zastosowaniu autorskiej technologii Mio Night Vision, MiVue 803 świetnie radzi sobie także w nocy.

Dzięki zintegrowanemu Wi-Fi MiVue 803 umożliwia błyskawiczną synchronizację nagrań z kamery do smartfona w rzeczywistym czasie. Dzięki temu można w łatwy i szybki sposób zarządzać swoimi nagraniami i udostępniać je, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Dane dotyczące bezpieczeństwa kamery oraz oprogramowanie są łatwo aktualizowane za pomocą technologii OTA. Kamera MiVue 803 jest kompatybilna z aplikacją MiVue Manager, która umożliwia zarządzanie i przeglądanie nagrań na smartfonie oraz narzędzia PC do odtwarzania wideo w rozdzielczości Full HD.

Z Mio MiVue 803 można bez obaw zostawić zaparkowany samochód – urządzenie jest wyposażone w inteligentny tryb parkingowy. Jeśli podczas postoju dojdzie do jakiejkolwiek kolizji, kamera zarejestruje to zdarzenie. Należy pamiętać, że tryb parkingowy wymaga podłączenie do Smartboxa III, który nie jest częścią zestawu.

Kolejną cechą, która przyda się w długiej trasie, są ostrzeżenia o odcinkowych pomiarach prędkości na drogach. Mio MiVue 803 (dzięki wbudowanemu GPS) wyświetla odległość i czas w sekundach do fotoradaru oraz limit prędkości i średnią prędkość na danym odcinku. Funkcja ta jest pozwala skutecznie unikać płacenia mandatów za przekroczenie prędkości.

Mio MiVue 803 kosztuje 399 zł.

Kamera zintegrowana z wnętrzem auta

Mio MiVue J756DS wyróżnia się nowatorską konstrukcją i kształtem. To zestaw dwóch kamer (przedniej i tylnej), które zaprojektowane tak, aby finalnie były jak najmniej widoczne i jak najbardziej zintegrowane z wnętrzem samochodu. Przednia kamera z łatwością chowa się za lusterkiem wstecznym. Specjalny system montażu zapewnia całkowite ukrycie kabli – MiVue J756DS wygląda jak kamera montowana seryjnie przez producenta auta.

Mio MiVue J756DS jako pierwszy jest sprzedawany w zestawie z zasilaczem trybu parkingowego SmartBox III. Pozwala on na korzystanie z inteligentnego trybu parkingowego, który uruchamia się automatycznie każdorazowo po wyłączeniu silnika i rejestruje obraz w stanie ciągłym.

Kamera MiVue J756DS  posiada wbudowany GPS, który wysyła ostrzeżenia o najbliższych fotoradarach. Jest to możliwe dzięki opatentowanej funkcji Mio Smart Alert. Dzięki ostrzeganiu w ustalonej odległości i funkcji Smart Alert do wczesnego alarmowania o dużych prędkościach, kierowca będzie zawsze wiedział, z jaką prędkością można jechać.

Zastosowanie autorskiej technologii Mio Night Vision Pro oraz przesłony 1.8 dają gwarancję, że nagrania będą odpowiednio doświetlone, o bogatych kolorach, nawet w bardzo trudnych warunkach oświetleniowych. Wideorejestrator Mio MiVue J756DS posiada też zaawansowany sensor Sony STARVIS CMOS.

MiVue J756DS posiada wbudowane Wi-Fi, co umożliwia synchronizację nagrań w czasie rzeczywistym ze smartfonem. Aktualizacje oprogramowania oraz bazy danych kamer bezpieczeństwa są łatwo dostępne dzięki funkcji OTA.

Zestaw Mio MiVue J756DS (kamera przednia, kamera tylna i SmartBox III) kosztuje 999 zł.

Od 1 stycznia br. wszystkie kamery samochodowe Mio objęte są aż 3-letnią gwarancją producenta.

O rynku motoryzacji

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *