CUPRA Tavascan z fenomenalnym systemem nagłośnienia – festiwalowa jakość dźwięku w elektrycznym SUV-ie

  • Pierwszy w pełni elektryczny SUV hiszpańskiej marki, wyposażony został w fenomenalny system nagłośnienia CUPRA Audio System by Beats.
  • Zaawansowany system audio pozwala podróżnym na doświadczanie muzyki na niespotykanym wcześniej poziomie.
  • Model Tavascan posiada kilka głośników o wysokiej wydajności, subwoofer oraz cyfrowy wzmacniacz, zapewniający głęboki i klarowny dźwięk we wszystkich zakresach częstotliwości.
  • CUPRA zaprezentowała swoje innowacyjne rozwiązanie dźwiękowe podczas festiwalu Primavera Sound w Barcelonie.
  • Pierwszy w pełni elektryczny SUV hiszpańskiej marki pojawi się w Polsce już w połowie 2024 roku.

CUPRA odznacza się ekscytującymi emocjami, dynamicznym designem oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Jednym z najnowszych wcieleń filozofii hiszpańskiego producenta jest w pełni elektryczny model SUV-a CUPRA Tavascan, który m.in. zapewnia progresywne rozwiązania, w tym wysokiej klasy system nagłośnienia.

Wysoka jakość dźwięku

CUPRA nie przestaje zaskakiwać swoich klientów i entuzjastów. Tavascan to najnowszy model w gamie elektrycznych pojazdów marki, charakteryzujący się nowoczesnym designem, doskonałymi osiągami i nietuzinkowym wnętrzem. To, co wyróżnia Tavascana, to również zastosowanie unikatowego systemu nagłośnienia.

Współpracując z renomowanymi ekspertami od dźwięku z firmy Sennheiser, inżynierowie CUPRA opracowali wysokiej jakości system. Ten high-endowy zestaw zapewnia dźwięk najwyższej jakości i daje pasażerom możliwość cieszenia się muzyką na zupełnie nowym poziomie – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Manager marek SEAT i CUPRA.

Pierwszy w pełni elektryczny SUV marki został wyposażony w kilka głośników o wysokiej wydajności, subwoofer oraz cyfrowy wzmacniacz, który zapewnia głęboki i klarowny dźwięk we wszystkich zakresach częstotliwości. Bez względu na to, czy kierowca słucha ulubionej muzyki, podcastów czy audiobooków, ma szansę doświadczyć bogatego dźwięku, który umili każdą podróż.

Festiwal Primavera Sound

Hiszpańska marka utożsamia się z młodym, kreatywnym duchem oraz stara się być blisko swoich klientów i społeczności, które wspiera. Dlatego CUPRA została patronem jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń muzycznych w Europie – festiwalu Primavera Sound w Barcelonie. Wyjątkowa aura tego przedsięwzięcia idealnie współgra z filozofią marki, dzięki czemu wydarzenie to było idealną okazją do zaprezentowania innowacyjnych rozwiązań i unikatowego dźwięku oferowanego przez model CUPRA Tavascan, wyposażony w systemem nagłośnienia CUPRA Audio System by Beats. Dodatkowo uczestnicy festiwalu mieli możliwość wzięcia udziału w interaktywnych prezentacjach oraz wypróbowaniu najnowszych technologii i innowacji związanych z elektrycznymi samochodami CUPRA.

Pierwszy w pełni elektryczny SUV hiszpańskiej marki będzie dostępny w dwóch wersjach z akumulatorem o mocy 210 kW oraz 250 kW. CUPRA Tavascan pojawi się w Polsce w połowie 2024 roku.

O rynku motoryzacji

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *