CUPRA Tavascan z fenomenalnym systemem nagłośnienia – festiwalowa jakość dźwięku w elektrycznym SUV-ie

  • Pierwszy w pełni elektryczny SUV hiszpańskiej marki, wyposażony został w fenomenalny system nagłośnienia CUPRA Audio System by Beats.
  • Zaawansowany system audio pozwala podróżnym na doświadczanie muzyki na niespotykanym wcześniej poziomie.
  • Model Tavascan posiada kilka głośników o wysokiej wydajności, subwoofer oraz cyfrowy wzmacniacz, zapewniający głęboki i klarowny dźwięk we wszystkich zakresach częstotliwości.
  • CUPRA zaprezentowała swoje innowacyjne rozwiązanie dźwiękowe podczas festiwalu Primavera Sound w Barcelonie.
  • Pierwszy w pełni elektryczny SUV hiszpańskiej marki pojawi się w Polsce już w połowie 2024 roku.

CUPRA odznacza się ekscytującymi emocjami, dynamicznym designem oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Jednym z najnowszych wcieleń filozofii hiszpańskiego producenta jest w pełni elektryczny model SUV-a CUPRA Tavascan, który m.in. zapewnia progresywne rozwiązania, w tym wysokiej klasy system nagłośnienia.

Wysoka jakość dźwięku

CUPRA nie przestaje zaskakiwać swoich klientów i entuzjastów. Tavascan to najnowszy model w gamie elektrycznych pojazdów marki, charakteryzujący się nowoczesnym designem, doskonałymi osiągami i nietuzinkowym wnętrzem. To, co wyróżnia Tavascana, to również zastosowanie unikatowego systemu nagłośnienia.

Współpracując z renomowanymi ekspertami od dźwięku z firmy Sennheiser, inżynierowie CUPRA opracowali wysokiej jakości system. Ten high-endowy zestaw zapewnia dźwięk najwyższej jakości i daje pasażerom możliwość cieszenia się muzyką na zupełnie nowym poziomie – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Manager marek SEAT i CUPRA.

Pierwszy w pełni elektryczny SUV marki został wyposażony w kilka głośników o wysokiej wydajności, subwoofer oraz cyfrowy wzmacniacz, który zapewnia głęboki i klarowny dźwięk we wszystkich zakresach częstotliwości. Bez względu na to, czy kierowca słucha ulubionej muzyki, podcastów czy audiobooków, ma szansę doświadczyć bogatego dźwięku, który umili każdą podróż.

Festiwal Primavera Sound

Hiszpańska marka utożsamia się z młodym, kreatywnym duchem oraz stara się być blisko swoich klientów i społeczności, które wspiera. Dlatego CUPRA została patronem jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń muzycznych w Europie – festiwalu Primavera Sound w Barcelonie. Wyjątkowa aura tego przedsięwzięcia idealnie współgra z filozofią marki, dzięki czemu wydarzenie to było idealną okazją do zaprezentowania innowacyjnych rozwiązań i unikatowego dźwięku oferowanego przez model CUPRA Tavascan, wyposażony w systemem nagłośnienia CUPRA Audio System by Beats. Dodatkowo uczestnicy festiwalu mieli możliwość wzięcia udziału w interaktywnych prezentacjach oraz wypróbowaniu najnowszych technologii i innowacji związanych z elektrycznymi samochodami CUPRA.

Pierwszy w pełni elektryczny SUV hiszpańskiej marki będzie dostępny w dwóch wersjach z akumulatorem o mocy 210 kW oraz 250 kW. CUPRA Tavascan pojawi się w Polsce w połowie 2024 roku.

O rynku motoryzacji

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *