- CUPRA przesuwa granice designu motoryzacyjnego, prezentując na konferencji podsumowującej 5-lecie istnienia marki wirtualny samochód sportowy – CUPRA DarkRebel.
- Dzięki wciągającemu doświadczeniu z Hyper Configurator użytkownicy mogą wpływać na przyszły projekt fizycznej wersji samochodu.
CUPRA DarkRebel jest pierwszym samochodem pokazowym zaprezentowanym w Metahype, przestrzeni CUPRA w Metaversie. Showcar został zaprojektowany z okazji wejścia CUPRY w nowy wymiar, w którym emocje i przekraczanie granic są siłą napędową marki.
Showcar DarkRebel charakteryzuje się ostrymi liniami i atletycznymi proporcjami samochodu sportowego. Projekt zwraca uwagę dzięki ostremu wyglądowi przodu, długiej masce inspirowanej kształtem strzały, która zapewnia maksymalne poczucie prędkości. Kabina została przesunięta do tyłu, aby uzyskać idealne proporcje. CUPRA DarkRebel to samochód zorientowany na kierowcę, z radykalnym wnętrzem z progresywnymi fotelami kubełkowymi, kierownicą i dźwignią zmiany biegów.
– Po 5 latach budowania marki CUPRA w dzisiejszym świecie nadszedł czas, aby pomyśleć o kolejnym kroku. To nasze kolejne marzenie. CUPRA DarkRebel to ostateczna interpretacja naszej wizji – mówi Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.
CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Martorell, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie.
W 2022 roku marka CUPRA kontynuowała bezprecedensowy wzrost sprzedaży, uzyskując poziom niemal 152 900 sprzedanych modeli na całym świecie. Wynik ten okazał się ogromnym sukcesem, ponieważ marka osiągnęła tym samym 93% wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego (80 000 sprzedanych aut).
Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzyła gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. Marka wprowadziła również ekskluzywną, limitowaną edycję modelu CUPRA Formentor VZ5.
W 2023 roku swoją premierę miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan. W 2024 roku na rynku motoryzacyjnym pojawi się pierwszy zelektryfikowany sportowy SUV, czyli CUPRA Terramar. Natomiast na rok 2025 planowana jest premiera najbardziej radykalnej interpretacji miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowanej koncepcją CUPRA UrbanRebel.
CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona oraz sponsorem zawodów World Padel Tour i eSports Club Finetwork KOI. Wspiera takie projekty jak festiwal Primavera Sound oraz produkcja łodzi motorowych we współpracy z De Antonio Yachts.
Ambasadorzy marki stanowią część międzynarodowego zespołu CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są: miejski artysta działający pod pseudonimem TV Boy, złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.