EcoFlow wprowadza na rynek 3 inteligentne urządzenia zasilane akumulatorami, które zmieniają wyobrażenie o życiu w domu, na zewnątrz i w podróży

EcoFlow, wiodąca firma w dziedzinie ekologicznych rozwiązań energetycznych, ogłosiła dziś globalną dostępność swoich przełomowych inteligentnych urządzeń – EcoFlow BLADE, GLACIER i WAVE 2. Urządzenia te wykorzystują zalety technologii akumulatora EcoFlow, zapewniając energooszczędne działanie w domu i podczas przygód na świeżym powietrzu.

BLADE i GLACIER będą dostępne w Polsce pod koniec kwietnia/na początku maja, a WAVE 2 pod koniec maja.

Produkty te, na których opracowanie EcoFlow uzyskał łącznie 15 patentów, zostały po raz pierwszy zaprezentowane na początku tego roku na targach CES. Zarówno BLADE, jak i GLACIER znalazły się na liście wyróżnionych nagrodami za innowacje CES 2023.

EcoFlow BLADE, jako pierwsza na świecie zrobotyzowana kosiarka do trawnika, wykorzystuje zaawansowaną robotykę do zautomatyzowanej, bezproblemowej pielęgnacji ogrodu. EcoFlow GLACIER, kolejna światowa nowość, oferuje przenośną lodówko-zamrażarkę wyposażoną w zintegrowaną kostkarkę do lodu i wymienny akumulator. EcoFlow WAVE 2 oferuje najszybsze chłodzenie i ogrzewanie w zasilanym akumulatorowo klimatyzatorze i grzejniku.

„BLADE, GLACIER i WAVE 2 czerpią ze wszystkiego, czego nauczyliśmy się przez lata bycia liderem w dziedzinie przenośnych magazynów energii”, powiedział Brian Essenmacher, szef działu rozwoju biznesu w EcoFlow. „Dzięki nim życie staje się przyjemniejsze i wygodniejsze w domu, na zewnątrz i w podróży. Te inteligentne urządzenia odzwierciedlają nasze zaangażowanie w budowanie ekosystemu EcoFlow w celu ponownego wymyślenia sposobu, w jaki świat generuje, przechowuje i wykorzystuje energię poprzez znaczące innowacje.”

EcoFlow BLADE: bezproblemowe koszenie dla idealnego trawnika

EcoFlow BLADE to pierwsza w branży inteligentna kosiarka automatyczna, która potrafi automatycznie kosić trawę, oszczędzając czas i sprawiając, że pielęgnacja trawnika staje się przyjemnością.

Dzięki Lawn Sweeper Kit, BLADE wykorzystuje zaawansowany czujnik LiDAR i wbudowaną kamerę do lokalizowania i wyłapywania śmieci z trawnika, takich jak gałązki i liście, a następnie odkładania ich w zaprogramowanym miejscu.

Czujnik LiDAR i kamera BLADE oraz nawigacja X-Vision w czasie rzeczywistym (RTK) umożliwiają mu pracę w wirtualnych granicach, dzięki czemu użytkownicy mogą śmiało oddalić się od urządzenia, podczas gdy ono wykonuje swoją pracę. W przeciwieństwie do innych kosiarek automatycznych, które wymagają fizycznego wyznaczania granic, użytkownicy BLADE mogą ustalić granicę trawnika w aplikacji EcoFlow.

Ta sama technologia produktu pomaga również omijać przeszkody. Dzięki temu kosiarka nie utknie i nie będzie wymagała interwencji użytkownika, a także nie zniszczy trawnika. Duże koła wielokierunkowe umożliwiają również pokonywanie przeszkód o wysokości do 40 mm.

BLADE posiada 4G i eSIM, dzięki czemu użytkownicy mogą zawsze śledzić jego dokładną lokalizację. BLADE jest objęty gwarancją „3+1” i dożywotnią bezpłatną wymianą akcesoriów.

EcoFlow GLACIER: pierwsza przenośna lodówko-zamrażarka z wbudowaną kostkarką do lodu

EcoFlow GLACIER to rewolucyjna przenośna lodówko-zamrażarka z wbudowaną kostkarką do lodu i wymiennym akumulatorem. GLACIER sprawia, że utrzymanie zimnej żywności i napojów podczas spotkań i przygód na świeżym powietrzu jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Dzięki wymiennemu akumulatorowi o pojemności 298 Wh, GLACIER oferuje 40 godzin chłodzenia lub 19 godzin pracy w temperaturze poniżej zera na jednym ładowaniu. GLACIER potrafi wytworzyć 18 kostek lodu w ciągu 12 minut i posiada dwa schowki z niezależną kontrolą temperatury do jednoczesnego chłodzenia i zamrażania.

GLACIER jest wyposażony w wydajny kompresor i w trybie maksymalnym może schładzać z temperatury 86°F (30°C) do 32°F (0°C) w ciągu zaledwie 15-20 minut. Alternatywnie, użytkownicy mogą przedkładać wydajność nad szybkość dzięki trybowi Eco, który zmniejsza zużycie energii przez urządzenie, zapewniając dłuższy czas pracy.

GLACIER może nawet pełnić rolę przenośnej ładowarki do małych urządzeń elektronicznych, takich jak laptopy i telefony. Posiada również składany uchwyt i kółka ułatwiające przenoszenie.

GLACIER oferuje maksymalną elastyczność jako rozwiązanie pozasieciowe. Można go ładować za pomocą prądu zmiennego, ładowarki samochodowej, panelu słonecznego i stacji energetycznej.

EcoFlow WAVE 2: Wydajne chłodzenie i ogrzewanie dla komfortu na zewnątrz

Dla użytkowników pragnących dodać luksus do swoich przygód na świeżym powietrzu, przenośny klimatyzator i grzejnik EcoFlow WAVE 2 zapewnia wyjątkowy komfort podczas gorących letnich dni i mroźnych zim.

Druga generacja serii Wave firmy EcoFlow, WAVE 2, zapewnia najszybsze w branży chłodzenie i ogrzewanie dostępne w urządzeniu tego typu, z możliwością chłodzenia 5100 BTU i ogrzewania 6100 BTU przy efektywnej powierzchni 10 metrów kwadratowych.

Urządzenie WAVE 2 jest mniejsze o 22 procent od swojego poprzednika, dzięki czemu łatwiej je zabrać ze sobą, gdziekolwiek i kiedykolwiek jest potrzebne. Oferuje do 8 godzin pracy na dodatkowym akumulatorze 1159Wh. Dla pełnej kontroli nad czasem pracy i wydajnością, posiada wiele trybów, w tym Eco, Sleeping i Fast, jak również regulację temperatury, ustawienia i inne, dostępne za pomocą aplikacji EcoFlow.

Umożliwiając ładowanie prądem zmiennym, stałym, przez stację zasilającą i solarnie, WAVE 2 korzysta z doświadczenia EcoFlow w zakresie przenośnego zasilania, zapewniając elastyczność i wygodę w domu i w podróży. Podczas gdy podłączenie do przenośnej stacji zasilania EcoFlow może zapewnić do 18 godzin pracy, wejście solarne o mocy do 400 W pozwala użytkownikom na wykorzystanie energii odnawialnej i wspieranie zrównoważonego stylu życia poza siecią.

O marce EcoFlow

EcoFlow jest wiodącą firmą zajmującą się ekologicznymi rozwiązaniami energetycznymi z wizją zasilania nowego świata. Od momentu założenia w 2017 roku, EcoFlow dąży do tego, aby stać się niezawodnym i zaufanym towarzyszem energetycznym dla osób i rodzin na całym świecie, dostarczając dostępne i odnawialne rozwiązania energetyczne w domu, na zewnątrz i w przestrzeniach mobilnych. Obecnie, z centralami operacyjnymi zlokalizowanymi w USA, Niemczech i Japonii, EcoFlow wzmocnił pozycję ponad 2 milionów użytkowników na ponad 100 rynkach na całym świecie.

O rynku motoryzacji

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *