3 lata działalności Wirtualnego Salonu CUPRA. Innowacyjna platforma odmienia interakcje z marką

  • W 2020 roku CUPRA wprowadziła formułę e-spotkań z ekspertami marki, która była odpowiedzią na ówczesne wymagania związane z pandemią COVID-19.
  • Od momentu wprowadzenia Wirtualnego Salonu CUPRA minęły już 3 lata, podczas których przeprowadzono blisko 1 800 prezentacji online.
  • Najczęściej przedstawianymi modelami do tej pory były Formentor oraz Born. Eksperci marki dostrzegają również rosnące zainteresowanie Leonem.

Wirtualny Salon CUPRA to innowacyjna platforma, dzięki której możliwy jest łatwy i szybki kontakt z ekspertem w formie online. Rozwiązanie umożliwia dokładne obejrzenie samochodu oraz poznanie korzyści poszczególnych systemów i ich funkcjonalności, bez wychodzenia z domu. Podczas połączenia ze specjalistą lub prezentacji na żywo online, klienci mogą m.in. otrzymać propozycję finansowania, dopasowaną do indywidualnych potrzeb, a także sprawdzić najnowszą ofertę hiszpańskich samochodów.

Podsumowanie 3 lat działalności

Formuła e-spotkań została wprowadzona przez markę w 2020 roku, jako forma przystosowania się do ówczesnych wymogów związanych z pandemią COVID-19. Od tamtej pory platforma przeszła znaczące zmiany, aby jeszcze bardziej dostosować się do potrzeb klientów z całej Polski. Według statystyk, co miesiąc odbywa się około 50 prezentacji na żywo, podczas których przedstawiane są modele aut. Z kolei osoby, które szukają informacji na temat dostępności i konfiguracji samochodów lub form finansowania, zwykle wybierają rozmowy telefoniczne z ekspertami.

Czas pandemii zmobilizował nas do przyspieszonej digitalizacji procesu obsługi klientów. Pierwsze 3 lata działalności Wirtualnego Salonu  pokazały, jak bardzo potrzebny jest bezpośredni i proaktywny kontakt z marką. Obserwujemy,  że większość klientów, z którymi spotykają się eksperci CUPRA, to osoby młode. Zauważyliśmy również, że często jest to ich pierwsze doświadczenie zakupu nowego auta z salonu. Dlatego tym bardziej cieszy fakt, że możemy towarzyszyć im w tej drodze, oferując oryginalne samochody, najlepszej jakości obsługę oraz doradztwo na wyciągnięcie ręki – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marki CUPRA.

Najpopularniejsze modele

Z danych hiszpańskiej marki wynika, że większość zapytań podczas konsultacji online dotyczy modelu CUPRA Formentor. Klientów szczególnie interesuje dostępność różnych wersji silnikowych oraz kwestie bogatego wyposażenia. Zaraz po nim znajduje się pierwszy elektryczny samochód – CUPRA Born, którego prezentacje cieszyły się wyjątkowym zainteresowaniem oraz wysoką oglądalnością.  W ostatnim czasie zauważono także znaczący wzrost zainteresowania modelem CUPRA Leon, który wyposażony został w nowe opcje silnikowe – 1,5 TSI oraz 2.0 TDI.

Formentor jest oczywistym liderem, jeżeli chodzi o zainteresowanie klientów. Wszystko za sprawą wyjątkowego designu, który od samego początku zbierał mnóstwo pozytywnych opinii użytkowników. Natomiast coraz większym zainteresowaniem cieszy się CUPRA Leon, obok którego z pewnością nie można przejść obojętnie. Klienci bowiem coraz częściej dopytują o nowe wersje silnikowe dostępne w tym modelu oraz możliwe formy finansowania – tłumaczy Katarzyna Dziomdziora.

Rozwój platformy

Zainteresowanie hiszpańską marką stale rośnie, co można obserwować m.in. po tegorocznych rekordowych wynikach sprzedaży za pierwszy kwartał- prawie dwukrotny wzrost rok do roku. Sukcesywny rozwój stał się bezpośrednią przyczyną budowania kadry eksperckiej oraz wprowadzania kolejnych innowacji, które pozwolą jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, a także usprawnić interakcje z marką. Dzięki temu Wirtualny Salon CUPRA stał się przestrzenią funkcjonującą codziennie – również w soboty i niedziele. Eksperci marki są dostępni w godzinach od 10:00 do 20:00. Możliwe jest również spotkanie w innych terminach. Wystarczy zostawić swój kontakt lub wysłać zgłoszenie poprzez czat. Wówczas specjalista odpowie, najszybciej jak to możliwe.

Aby spotkać się z ekspertem oraz odwiedzić Wirtualny Salon wystarczy kliknąć tutaj: https://www.cupraofficial.pl/oferta/wirtualny-salon

O rynku motoryzacji

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *