3 lata działalności Wirtualnego Salonu CUPRA. Innowacyjna platforma odmienia interakcje z marką

  • W 2020 roku CUPRA wprowadziła formułę e-spotkań z ekspertami marki, która była odpowiedzią na ówczesne wymagania związane z pandemią COVID-19.
  • Od momentu wprowadzenia Wirtualnego Salonu CUPRA minęły już 3 lata, podczas których przeprowadzono blisko 1 800 prezentacji online.
  • Najczęściej przedstawianymi modelami do tej pory były Formentor oraz Born. Eksperci marki dostrzegają również rosnące zainteresowanie Leonem.

Wirtualny Salon CUPRA to innowacyjna platforma, dzięki której możliwy jest łatwy i szybki kontakt z ekspertem w formie online. Rozwiązanie umożliwia dokładne obejrzenie samochodu oraz poznanie korzyści poszczególnych systemów i ich funkcjonalności, bez wychodzenia z domu. Podczas połączenia ze specjalistą lub prezentacji na żywo online, klienci mogą m.in. otrzymać propozycję finansowania, dopasowaną do indywidualnych potrzeb, a także sprawdzić najnowszą ofertę hiszpańskich samochodów.

Podsumowanie 3 lat działalności

Formuła e-spotkań została wprowadzona przez markę w 2020 roku, jako forma przystosowania się do ówczesnych wymogów związanych z pandemią COVID-19. Od tamtej pory platforma przeszła znaczące zmiany, aby jeszcze bardziej dostosować się do potrzeb klientów z całej Polski. Według statystyk, co miesiąc odbywa się około 50 prezentacji na żywo, podczas których przedstawiane są modele aut. Z kolei osoby, które szukają informacji na temat dostępności i konfiguracji samochodów lub form finansowania, zwykle wybierają rozmowy telefoniczne z ekspertami.

Czas pandemii zmobilizował nas do przyspieszonej digitalizacji procesu obsługi klientów. Pierwsze 3 lata działalności Wirtualnego Salonu  pokazały, jak bardzo potrzebny jest bezpośredni i proaktywny kontakt z marką. Obserwujemy,  że większość klientów, z którymi spotykają się eksperci CUPRA, to osoby młode. Zauważyliśmy również, że często jest to ich pierwsze doświadczenie zakupu nowego auta z salonu. Dlatego tym bardziej cieszy fakt, że możemy towarzyszyć im w tej drodze, oferując oryginalne samochody, najlepszej jakości obsługę oraz doradztwo na wyciągnięcie ręki – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marki CUPRA.

Najpopularniejsze modele

Z danych hiszpańskiej marki wynika, że większość zapytań podczas konsultacji online dotyczy modelu CUPRA Formentor. Klientów szczególnie interesuje dostępność różnych wersji silnikowych oraz kwestie bogatego wyposażenia. Zaraz po nim znajduje się pierwszy elektryczny samochód – CUPRA Born, którego prezentacje cieszyły się wyjątkowym zainteresowaniem oraz wysoką oglądalnością.  W ostatnim czasie zauważono także znaczący wzrost zainteresowania modelem CUPRA Leon, który wyposażony został w nowe opcje silnikowe – 1,5 TSI oraz 2.0 TDI.

Formentor jest oczywistym liderem, jeżeli chodzi o zainteresowanie klientów. Wszystko za sprawą wyjątkowego designu, który od samego początku zbierał mnóstwo pozytywnych opinii użytkowników. Natomiast coraz większym zainteresowaniem cieszy się CUPRA Leon, obok którego z pewnością nie można przejść obojętnie. Klienci bowiem coraz częściej dopytują o nowe wersje silnikowe dostępne w tym modelu oraz możliwe formy finansowania – tłumaczy Katarzyna Dziomdziora.

Rozwój platformy

Zainteresowanie hiszpańską marką stale rośnie, co można obserwować m.in. po tegorocznych rekordowych wynikach sprzedaży za pierwszy kwartał- prawie dwukrotny wzrost rok do roku. Sukcesywny rozwój stał się bezpośrednią przyczyną budowania kadry eksperckiej oraz wprowadzania kolejnych innowacji, które pozwolą jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, a także usprawnić interakcje z marką. Dzięki temu Wirtualny Salon CUPRA stał się przestrzenią funkcjonującą codziennie – również w soboty i niedziele. Eksperci marki są dostępni w godzinach od 10:00 do 20:00. Możliwe jest również spotkanie w innych terminach. Wystarczy zostawić swój kontakt lub wysłać zgłoszenie poprzez czat. Wówczas specjalista odpowie, najszybciej jak to możliwe.

Aby spotkać się z ekspertem oraz odwiedzić Wirtualny Salon wystarczy kliknąć tutaj: https://www.cupraofficial.pl/oferta/wirtualny-salon

O rynku motoryzacji

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *