3 lata działalności Wirtualnego Salonu CUPRA. Innowacyjna platforma odmienia interakcje z marką

  • W 2020 roku CUPRA wprowadziła formułę e-spotkań z ekspertami marki, która była odpowiedzią na ówczesne wymagania związane z pandemią COVID-19.
  • Od momentu wprowadzenia Wirtualnego Salonu CUPRA minęły już 3 lata, podczas których przeprowadzono blisko 1 800 prezentacji online.
  • Najczęściej przedstawianymi modelami do tej pory były Formentor oraz Born. Eksperci marki dostrzegają również rosnące zainteresowanie Leonem.

Wirtualny Salon CUPRA to innowacyjna platforma, dzięki której możliwy jest łatwy i szybki kontakt z ekspertem w formie online. Rozwiązanie umożliwia dokładne obejrzenie samochodu oraz poznanie korzyści poszczególnych systemów i ich funkcjonalności, bez wychodzenia z domu. Podczas połączenia ze specjalistą lub prezentacji na żywo online, klienci mogą m.in. otrzymać propozycję finansowania, dopasowaną do indywidualnych potrzeb, a także sprawdzić najnowszą ofertę hiszpańskich samochodów.

Podsumowanie 3 lat działalności

Formuła e-spotkań została wprowadzona przez markę w 2020 roku, jako forma przystosowania się do ówczesnych wymogów związanych z pandemią COVID-19. Od tamtej pory platforma przeszła znaczące zmiany, aby jeszcze bardziej dostosować się do potrzeb klientów z całej Polski. Według statystyk, co miesiąc odbywa się około 50 prezentacji na żywo, podczas których przedstawiane są modele aut. Z kolei osoby, które szukają informacji na temat dostępności i konfiguracji samochodów lub form finansowania, zwykle wybierają rozmowy telefoniczne z ekspertami.

Czas pandemii zmobilizował nas do przyspieszonej digitalizacji procesu obsługi klientów. Pierwsze 3 lata działalności Wirtualnego Salonu  pokazały, jak bardzo potrzebny jest bezpośredni i proaktywny kontakt z marką. Obserwujemy,  że większość klientów, z którymi spotykają się eksperci CUPRA, to osoby młode. Zauważyliśmy również, że często jest to ich pierwsze doświadczenie zakupu nowego auta z salonu. Dlatego tym bardziej cieszy fakt, że możemy towarzyszyć im w tej drodze, oferując oryginalne samochody, najlepszej jakości obsługę oraz doradztwo na wyciągnięcie ręki – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marki CUPRA.

Najpopularniejsze modele

Z danych hiszpańskiej marki wynika, że większość zapytań podczas konsultacji online dotyczy modelu CUPRA Formentor. Klientów szczególnie interesuje dostępność różnych wersji silnikowych oraz kwestie bogatego wyposażenia. Zaraz po nim znajduje się pierwszy elektryczny samochód – CUPRA Born, którego prezentacje cieszyły się wyjątkowym zainteresowaniem oraz wysoką oglądalnością.  W ostatnim czasie zauważono także znaczący wzrost zainteresowania modelem CUPRA Leon, który wyposażony został w nowe opcje silnikowe – 1,5 TSI oraz 2.0 TDI.

Formentor jest oczywistym liderem, jeżeli chodzi o zainteresowanie klientów. Wszystko za sprawą wyjątkowego designu, który od samego początku zbierał mnóstwo pozytywnych opinii użytkowników. Natomiast coraz większym zainteresowaniem cieszy się CUPRA Leon, obok którego z pewnością nie można przejść obojętnie. Klienci bowiem coraz częściej dopytują o nowe wersje silnikowe dostępne w tym modelu oraz możliwe formy finansowania – tłumaczy Katarzyna Dziomdziora.

Rozwój platformy

Zainteresowanie hiszpańską marką stale rośnie, co można obserwować m.in. po tegorocznych rekordowych wynikach sprzedaży za pierwszy kwartał- prawie dwukrotny wzrost rok do roku. Sukcesywny rozwój stał się bezpośrednią przyczyną budowania kadry eksperckiej oraz wprowadzania kolejnych innowacji, które pozwolą jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, a także usprawnić interakcje z marką. Dzięki temu Wirtualny Salon CUPRA stał się przestrzenią funkcjonującą codziennie – również w soboty i niedziele. Eksperci marki są dostępni w godzinach od 10:00 do 20:00. Możliwe jest również spotkanie w innych terminach. Wystarczy zostawić swój kontakt lub wysłać zgłoszenie poprzez czat. Wówczas specjalista odpowie, najszybciej jak to możliwe.

Aby spotkać się z ekspertem oraz odwiedzić Wirtualny Salon wystarczy kliknąć tutaj: https://www.cupraofficial.pl/oferta/wirtualny-salon

O rynku motoryzacji

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *