CUPRA ogłasza rekordowe wyniki sprzedaży w swojej historii oraz potwierdza wejście na rynek północnoamerykański

  • Firma SEAT S.A. odnotowała rekordowe wyniki finansowe w pierwszej połowie 2023 r. Zysk operacyjny przedsiębiorstwa osiągnął wartość 371 mln euro – o 468 mln euro więcej w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
  • CUPRA w 2023 r. dostarczyła już 150 000 samochodów do swoich klientów, co stanowi wzrost o 60% w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. Najpopularniejszym modelem marki w dalszym ciągu jest Formentor, a sprzedaż elektrycznego Borna podwoiła się.
  • Hiszpańska marka w ramach założonego planu globalizacji pracuje nad wejściem na rynek Ameryki Północnej.

Podczas targów motoryzacyjnych IAA 2023 w Monachium CUPRA ogłosiła, że w 2023 roku dostarczyła na całym świecie ponad 150 000 egzemplarzy samochodów, co stanowi wzrost o ponad 60% w porównaniu r/r. Wyniki te potwierdzają pozycję CUPRY jako jednej z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Europie.

Firma SEAT S.A. odnotowała rekordowe wyniki finansowe w pierwszej połowie bieżącego roku. Przedsiębiorstwo osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 371 mln euro – o 468 mln euro więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Rentowność sprzedaży nadal rośnie i osiągnęła już poziom 5,0% (w porównaniu do -1,8% w I półroczu 2022 r.). Wyniki te są efektem niesłabnącego sukcesu Formentora, najlepiej sprzedającego się modelu w swoim segmencie oraz całkowicie elektrycznej CUPRY Born, która podwoiła swoją sprzedaż w 2023 roku. Od momentu powstania marki w 2018 roku sprzedano ponad 400 000 pojazdów, z czego ponad 1/4 tylko w pierwszej połowie tego roku.

Wayne Griffiths potwierdził również plany wejścia hiszpańskiego producenta na rynek północnoamerykański. Po udanej premierze CUPRY w Australii w ubiegłym roku to kolejny ważny krok w kierunku globalizacji.

– Naszą ambicją jest uzyskanie statusu globalnej marki. Z tego względu intensywnie pracujemy nad wejściem na rynek północnoamerykański. Nasze plany zmierzają w pozytywnym kierunku i jestem przekonany, że dzięki założonej strategii CUPRA odniesie sukces również w Ameryce – podsumował Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki CUPRA.

O rynku motoryzacji

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *