CUPRA ogłasza rekordowe wyniki sprzedaży w swojej historii oraz potwierdza wejście na rynek północnoamerykański

  • Firma SEAT S.A. odnotowała rekordowe wyniki finansowe w pierwszej połowie 2023 r. Zysk operacyjny przedsiębiorstwa osiągnął wartość 371 mln euro – o 468 mln euro więcej w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
  • CUPRA w 2023 r. dostarczyła już 150 000 samochodów do swoich klientów, co stanowi wzrost o 60% w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. Najpopularniejszym modelem marki w dalszym ciągu jest Formentor, a sprzedaż elektrycznego Borna podwoiła się.
  • Hiszpańska marka w ramach założonego planu globalizacji pracuje nad wejściem na rynek Ameryki Północnej.

Podczas targów motoryzacyjnych IAA 2023 w Monachium CUPRA ogłosiła, że w 2023 roku dostarczyła na całym świecie ponad 150 000 egzemplarzy samochodów, co stanowi wzrost o ponad 60% w porównaniu r/r. Wyniki te potwierdzają pozycję CUPRY jako jednej z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Europie.

Firma SEAT S.A. odnotowała rekordowe wyniki finansowe w pierwszej połowie bieżącego roku. Przedsiębiorstwo osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 371 mln euro – o 468 mln euro więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Rentowność sprzedaży nadal rośnie i osiągnęła już poziom 5,0% (w porównaniu do -1,8% w I półroczu 2022 r.). Wyniki te są efektem niesłabnącego sukcesu Formentora, najlepiej sprzedającego się modelu w swoim segmencie oraz całkowicie elektrycznej CUPRY Born, która podwoiła swoją sprzedaż w 2023 roku. Od momentu powstania marki w 2018 roku sprzedano ponad 400 000 pojazdów, z czego ponad 1/4 tylko w pierwszej połowie tego roku.

Wayne Griffiths potwierdził również plany wejścia hiszpańskiego producenta na rynek północnoamerykański. Po udanej premierze CUPRY w Australii w ubiegłym roku to kolejny ważny krok w kierunku globalizacji.

– Naszą ambicją jest uzyskanie statusu globalnej marki. Z tego względu intensywnie pracujemy nad wejściem na rynek północnoamerykański. Nasze plany zmierzają w pozytywnym kierunku i jestem przekonany, że dzięki założonej strategii CUPRA odniesie sukces również w Ameryce – podsumował Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki CUPRA.

O rynku motoryzacji

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *