• CUPRA Formentor VZ5 w wersji BAT wyposażona została w kultowy pięciocylindrowy silnik TSI o pojemności 2,5 litra, który zapewnia 390 KM i moment obrotowy 480 Nm.
  • W najnowszej wersji Formentora wprowadzono czarne elementy designu zewnętrznego takie jak: 20-calowe felgi aluminiowe, osłony lusterek z włókna węglowego, a także rury wydechowe w kolorze Cerakote.
  • Na całym świecie dostępnych będzie wyłącznie 500 egzemplarzy tej limitowanej wersji.

Edycja limitowana BAT nadaje flagowemu modelowi hiszpańskiej marki mroczniejszy charakter. Wszystko za sprawą zastosowania mocnych akcentów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz sportowego crossovera coupé.

Mroczny design

W najnowszej wersji Formentora VZ5 wprowadzono czarne elementy zarówno wewnątrz, jak i w designie nadwozia. Począwszy od połyskujących relingów dachowych, osłony chłodnicy i ramy oraz 20-calowych felg aluminiowych, aż po osłony lusterek z włókna węglowego i rury wydechowej w kolorze Cerakote – nowe elementy podkreślają unikalny design pierwszego crossovera marki. Z kolei chromowane na ciemno logotypy zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz napis na tylnej klapie jeszcze bardziej podkreślają nowy wygląd.

CUPRA Formentor VZ5 BAT to niezwykłe auto o wyjątkowych osiągach. Jego design jest ekspresyjny, prowokujący i bez wątpienia stanowi kolejny etap ewolucji aut naszej marki. Karoserię wersji BAT pokryto głęboką czernią, która w połączeniu z elementami zewnętrznymi nadwozia podkreśla sportowy wygląd crossovera coupé – powiedział Sven Schuwirth, dyrektor operacyjny marki CUPRA.

Wnętrze Formentora VZ5 BAT nawiązuje do sportowego charakteru marki, dodając mu jednocześnie mrocznego akcentu. Kabina crossovera została wyposażona w wygodne fotele kubełkowe CUPBucket.  Z kolei detale takie, jak czarne chromowane wykończenie wokół nawiewów oraz centralna konsola, czynią model jeszcze bardziej nietuzinkowym.

Wysokie osiągi

CUPRA Formentor VZ5 został, wyposażony w kultowy pięciocylindrowy silnik TSI o pojemności 2,5 litra, który zapewnia 390 KM i moment obrotowy 480 Nm. Na całym świecie dostępnych będzie wyłącznie 500 egzemplarzy jego limitowanej wersji BAT.

O rynku motoryzacji

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *