• Program SEAT CARE to połączenie odpowiedniej gwarancji, pakietów serwisowych i atrakcyjnego ubezpieczenia dla właścicieli samochodów hiszpańskiej marki.
  • W jego skład wchodzi 5-letnia gwarancja, 2-letni SEAT Service Mobility, który wspomoże kierowcę oraz pasażerów w przypadku awarii, wypadku, kradzieży oraz w innych przypadkach unieruchomienia pojazdu.
  • W SEAT CARE znajduje się pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych nawet na okres 3 lat.

Bezpieczeństwo na drodze to podstawa zarówno z perspektywy kierowcy, jak i pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego. Na jego poczucie składa się jednak nie tylko przepisowa jazda lub sprawny i wyposażony w systemy bezpieczeństwa samochód, ale także odpowiednie ubezpieczenie, gwarancja, przydatny w niespodziewanych momentach Assistance oraz pakiety serwisowe. Program SEAT CARE integruje te cztery elementy, zapewniając kierowcy należytą troskę o jego pojazd.

Wszystko w jednym

Program gwarancyjny SEAT CARE zapewnia kierowcy kompleksowe podejście do ochrony jego samochodu. Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest wieloletnia gwarancja, którą zapewnia hiszpański producent. Wszystkie nowe pojazdy marki SEAT objęte są gwarancją na 5 lat z limitem przebiegu do 150 000 km (w tym pierwsze 2 lata bez limitu km), 3-letnią gwarancją na powłokę lakierniczą i 12-letnią na perforację nadwozia. Co więcej, 5-letnia gwarancja SEAT-a obejmuje pokrycie wydatków ewentualnych napraw samochodu, których można dokonać w Punktach Serwisowych SEAT z użyciem oryginalnych części.

Klienci korzystający z SEAT CARE mają do dyspozycji pakiety serwisowe w dwóch wariantach, różniących się w zależności od wieku samochodu. Dla aut nowych możliwy jest pakiet na okres 5 lat z serwisem przy przebiegu 75 000 km i 100 000 km, dla pojazdów używanych możliwe są pakiety dwu- i trzyletnie. Wariant na okres 2 lat obejmuje przebieg 20 000 km i 40 000 km, z kolei trzyletni – 60 000 km i 90 000 km.

Oferowane w ramach SEAT CARE pakiety serwisowe to zbiór usług, które klient może wybrać przy zakupie samochodu bądź w dowolnym momencie od pierwszej rejestracji. Obejmują one wszystkie czynności serwisowe zapisane w karcie przeglądowej wraz z wymianą wskazanych elementów – wyjaśnia Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.

Assistance na wyciągnięcie ręki

Co istotne z perspektywy klienta, przez pierwsze 2 lata nowy samochód objęty jest usługą SEAT Service Mobility bez dodatkowych kosztów z możliwością przedłużenia. Pakiet ten gwarantuje kompletny i niezawodny zakres usług pomocy drogowej w każdym kraju Unii Europejskiej oraz w wybranych krajach sąsiednich. Co więcej, może być ona przedłużana automatycznie po wykonaniu przeglądu okresowego w ASO na kolejny rok i obejmuje ten sam zakres wsparcia.

Czwartym elementem składowym SEAT CARE jest ubezpieczenie. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, hiszpański producent oferuje ubezpieczenie komunikacyjne w pakiecie nawet do 3 lat. Dzięki temu właściciel pojazdu ma poczucie bezpieczeństwa i komfortu przy jednoczesnym czerpaniu przyjemności z użytkowania swojego samochodu Oferta dotyczy zarówno nowych, jak i używanych pojazdów hiszpańskiej marki.

O rynku motoryzacji

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *