• Program SEAT CARE to połączenie odpowiedniej gwarancji, pakietów serwisowych i atrakcyjnego ubezpieczenia dla właścicieli samochodów hiszpańskiej marki.
  • W jego skład wchodzi 5-letnia gwarancja, 2-letni SEAT Service Mobility, który wspomoże kierowcę oraz pasażerów w przypadku awarii, wypadku, kradzieży oraz w innych przypadkach unieruchomienia pojazdu.
  • W SEAT CARE znajduje się pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych nawet na okres 3 lat.

Bezpieczeństwo na drodze to podstawa zarówno z perspektywy kierowcy, jak i pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego. Na jego poczucie składa się jednak nie tylko przepisowa jazda lub sprawny i wyposażony w systemy bezpieczeństwa samochód, ale także odpowiednie ubezpieczenie, gwarancja, przydatny w niespodziewanych momentach Assistance oraz pakiety serwisowe. Program SEAT CARE integruje te cztery elementy, zapewniając kierowcy należytą troskę o jego pojazd.

Wszystko w jednym

Program gwarancyjny SEAT CARE zapewnia kierowcy kompleksowe podejście do ochrony jego samochodu. Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest wieloletnia gwarancja, którą zapewnia hiszpański producent. Wszystkie nowe pojazdy marki SEAT objęte są gwarancją na 5 lat z limitem przebiegu do 150 000 km (w tym pierwsze 2 lata bez limitu km), 3-letnią gwarancją na powłokę lakierniczą i 12-letnią na perforację nadwozia. Co więcej, 5-letnia gwarancja SEAT-a obejmuje pokrycie wydatków ewentualnych napraw samochodu, których można dokonać w Punktach Serwisowych SEAT z użyciem oryginalnych części.

Klienci korzystający z SEAT CARE mają do dyspozycji pakiety serwisowe w dwóch wariantach, różniących się w zależności od wieku samochodu. Dla aut nowych możliwy jest pakiet na okres 5 lat z serwisem przy przebiegu 75 000 km i 100 000 km, dla pojazdów używanych możliwe są pakiety dwu- i trzyletnie. Wariant na okres 2 lat obejmuje przebieg 20 000 km i 40 000 km, z kolei trzyletni – 60 000 km i 90 000 km.

Oferowane w ramach SEAT CARE pakiety serwisowe to zbiór usług, które klient może wybrać przy zakupie samochodu bądź w dowolnym momencie od pierwszej rejestracji. Obejmują one wszystkie czynności serwisowe zapisane w karcie przeglądowej wraz z wymianą wskazanych elementów – wyjaśnia Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.

Assistance na wyciągnięcie ręki

Co istotne z perspektywy klienta, przez pierwsze 2 lata nowy samochód objęty jest usługą SEAT Service Mobility bez dodatkowych kosztów z możliwością przedłużenia. Pakiet ten gwarantuje kompletny i niezawodny zakres usług pomocy drogowej w każdym kraju Unii Europejskiej oraz w wybranych krajach sąsiednich. Co więcej, może być ona przedłużana automatycznie po wykonaniu przeglądu okresowego w ASO na kolejny rok i obejmuje ten sam zakres wsparcia.

Czwartym elementem składowym SEAT CARE jest ubezpieczenie. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, hiszpański producent oferuje ubezpieczenie komunikacyjne w pakiecie nawet do 3 lat. Dzięki temu właściciel pojazdu ma poczucie bezpieczeństwa i komfortu przy jednoczesnym czerpaniu przyjemności z użytkowania swojego samochodu Oferta dotyczy zarówno nowych, jak i używanych pojazdów hiszpańskiej marki.

O rynku motoryzacji

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *