• Program SEAT CARE to połączenie odpowiedniej gwarancji, pakietów serwisowych i atrakcyjnego ubezpieczenia dla właścicieli samochodów hiszpańskiej marki.
  • W jego skład wchodzi 5-letnia gwarancja, 2-letni SEAT Service Mobility, który wspomoże kierowcę oraz pasażerów w przypadku awarii, wypadku, kradzieży oraz w innych przypadkach unieruchomienia pojazdu.
  • W SEAT CARE znajduje się pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych nawet na okres 3 lat.

Bezpieczeństwo na drodze to podstawa zarówno z perspektywy kierowcy, jak i pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego. Na jego poczucie składa się jednak nie tylko przepisowa jazda lub sprawny i wyposażony w systemy bezpieczeństwa samochód, ale także odpowiednie ubezpieczenie, gwarancja, przydatny w niespodziewanych momentach Assistance oraz pakiety serwisowe. Program SEAT CARE integruje te cztery elementy, zapewniając kierowcy należytą troskę o jego pojazd.

Wszystko w jednym

Program gwarancyjny SEAT CARE zapewnia kierowcy kompleksowe podejście do ochrony jego samochodu. Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest wieloletnia gwarancja, którą zapewnia hiszpański producent. Wszystkie nowe pojazdy marki SEAT objęte są gwarancją na 5 lat z limitem przebiegu do 150 000 km (w tym pierwsze 2 lata bez limitu km), 3-letnią gwarancją na powłokę lakierniczą i 12-letnią na perforację nadwozia. Co więcej, 5-letnia gwarancja SEAT-a obejmuje pokrycie wydatków ewentualnych napraw samochodu, których można dokonać w Punktach Serwisowych SEAT z użyciem oryginalnych części.

Klienci korzystający z SEAT CARE mają do dyspozycji pakiety serwisowe w dwóch wariantach, różniących się w zależności od wieku samochodu. Dla aut nowych możliwy jest pakiet na okres 5 lat z serwisem przy przebiegu 75 000 km i 100 000 km, dla pojazdów używanych możliwe są pakiety dwu- i trzyletnie. Wariant na okres 2 lat obejmuje przebieg 20 000 km i 40 000 km, z kolei trzyletni – 60 000 km i 90 000 km.

Oferowane w ramach SEAT CARE pakiety serwisowe to zbiór usług, które klient może wybrać przy zakupie samochodu bądź w dowolnym momencie od pierwszej rejestracji. Obejmują one wszystkie czynności serwisowe zapisane w karcie przeglądowej wraz z wymianą wskazanych elementów – wyjaśnia Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.

Assistance na wyciągnięcie ręki

Co istotne z perspektywy klienta, przez pierwsze 2 lata nowy samochód objęty jest usługą SEAT Service Mobility bez dodatkowych kosztów z możliwością przedłużenia. Pakiet ten gwarantuje kompletny i niezawodny zakres usług pomocy drogowej w każdym kraju Unii Europejskiej oraz w wybranych krajach sąsiednich. Co więcej, może być ona przedłużana automatycznie po wykonaniu przeglądu okresowego w ASO na kolejny rok i obejmuje ten sam zakres wsparcia.

Czwartym elementem składowym SEAT CARE jest ubezpieczenie. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, hiszpański producent oferuje ubezpieczenie komunikacyjne w pakiecie nawet do 3 lat. Dzięki temu właściciel pojazdu ma poczucie bezpieczeństwa i komfortu przy jednoczesnym czerpaniu przyjemności z użytkowania swojego samochodu Oferta dotyczy zarówno nowych, jak i używanych pojazdów hiszpańskiej marki.

O rynku motoryzacji

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *