Dynamiczny rozwój CUPRA Studio. Nowe punkty w Toruniu i Zielonej Górze

  • CUPRA otworzyła kolejne showroomy marki w Polsce. Samochody hiszpańskiego producenta są już dostępne w Zielonej Górze i Toruniu.
  • W naszym kraju w 2023 r. otwarto 12 CUPRA Studio, a łącznie na terenie Polski funkcjonują już 22 punkty sprzedaży marki.
  • CUPRA nie zwalnia tempa i planuje w tym roku kolejne otwarcia salonów, co umocni pozycję producenta na polskim i światowym rynku motoryzacyjnym.

CUPRA sukcesywnie rozszerza swoją sieć showroomów – aktualnie w Polsce dostępnych jest aż 22 punktów sprzedaży. W samym 2023 r. na mapie naszego kraju pojawiło się 12 nowych salonów, co świadczy o dynamicznym rozwoju marki oraz potwierdza plany ekspansji producenta na rodzimym rynku. Ogłoszone niedawno wyniki sprzedażowe w Polsce również na to wskazują – liczba rejestracji samochodów marki CUPRA w naszym kraju osiągnęła rekordowy poziom 8 780 pojazdów, co stanowi niemal trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z 2022 r. Najpopularniejszym modelem okazał się Formentor, który zanotował 6 700 rejestracji (wzrost sprzedaży o 150%).

Nowe punkty sprzedaży w Polsce

CUPRA Studio to sieć showroomów hiszpańskiego producenta, gdzie klienci mają możliwość zapoznania się z ofertą modelową marki, jak również mogą zakupić akcesoria czy inne gadżety. W salonach mają do dyspozycji certyfikowanych, profesjonalnych CUPRA Masterów, którzy pomagają we właściwym wyborze samochodu i inspirują klientów swoją motoryzacyjną wiedzą i pasją.

W grudniu otwarto dwie nowe lokalizacje CUPRA Studio – w Toruniu oraz w Zielonej Górze, gdzie oferowana jest szeroka gama modelowa. Od dynamicznych hatchbacków po sportowe SUV-y, marka CUPRA umożliwia kierowcom wybór pojazdu dostosowanego do ich indywidualnych potrzeb. Gamę dostępnych pojazdów uzupełniają najpopularniejszy Formentor w wersjach silnikowych 150, 190 i 310 KM oraz w opcji 1.4 e-Hybrid 204 KM z 6-biegową automatyczną skrzynią, Ateca w opcji z silnikiem 150, 190 oraz 310 KM, również w limitowanej edycji VZ Tribe Edition oraz Leon z silnikiem o mocy 150 i 310 KM, a także w specjalnej edycji VZ Cup.

– Cieszymy się z faktu, że nasze punkty CUPRA Studio coraz liczniej wypełniają motoryzacyjną mapę Polski i sukcesywnie wzbogacają rodzimy rynek. Wszystko to przekłada się na wzrastającą popularność marki oraz dynamiczny wzrost sprzedaży naszych pojazdów w naszym kraju. W zeszłym roku zarejestrowaliśmy rekordową liczbę 8 780 egzemplarzy, czym niemal potroiliśmy wyniki z roku 2022. Nasza rosnąca obecność na polskim rynku to wynik zaufania klientów do marki CUPRA oraz oferty dopasowanej do potrzeb kierowców. Oczywiście liczymy na więcej, stawiamy na prężny rozwój i planujemy otwarcia naszych salonów w kolejnych polskich miastach – stwierdza Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marki CUPRA w Polsce.

Najnowsze salony w Zielonej Górze i Toruniu dołączyły do pozostałych dziesięciu punktów sprzedaży hiszpańskiego producenta otwartych w 2023 r. – w Katowicach, Kielcach, Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku, Gdyni, Opolu oraz we Wrocławiu.

O rynku motoryzacji

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *