Dynamiczny rozwój CUPRA Studio. Nowe punkty w Toruniu i Zielonej Górze

  • CUPRA otworzyła kolejne showroomy marki w Polsce. Samochody hiszpańskiego producenta są już dostępne w Zielonej Górze i Toruniu.
  • W naszym kraju w 2023 r. otwarto 12 CUPRA Studio, a łącznie na terenie Polski funkcjonują już 22 punkty sprzedaży marki.
  • CUPRA nie zwalnia tempa i planuje w tym roku kolejne otwarcia salonów, co umocni pozycję producenta na polskim i światowym rynku motoryzacyjnym.

CUPRA sukcesywnie rozszerza swoją sieć showroomów – aktualnie w Polsce dostępnych jest aż 22 punktów sprzedaży. W samym 2023 r. na mapie naszego kraju pojawiło się 12 nowych salonów, co świadczy o dynamicznym rozwoju marki oraz potwierdza plany ekspansji producenta na rodzimym rynku. Ogłoszone niedawno wyniki sprzedażowe w Polsce również na to wskazują – liczba rejestracji samochodów marki CUPRA w naszym kraju osiągnęła rekordowy poziom 8 780 pojazdów, co stanowi niemal trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z 2022 r. Najpopularniejszym modelem okazał się Formentor, który zanotował 6 700 rejestracji (wzrost sprzedaży o 150%).

Nowe punkty sprzedaży w Polsce

CUPRA Studio to sieć showroomów hiszpańskiego producenta, gdzie klienci mają możliwość zapoznania się z ofertą modelową marki, jak również mogą zakupić akcesoria czy inne gadżety. W salonach mają do dyspozycji certyfikowanych, profesjonalnych CUPRA Masterów, którzy pomagają we właściwym wyborze samochodu i inspirują klientów swoją motoryzacyjną wiedzą i pasją.

W grudniu otwarto dwie nowe lokalizacje CUPRA Studio – w Toruniu oraz w Zielonej Górze, gdzie oferowana jest szeroka gama modelowa. Od dynamicznych hatchbacków po sportowe SUV-y, marka CUPRA umożliwia kierowcom wybór pojazdu dostosowanego do ich indywidualnych potrzeb. Gamę dostępnych pojazdów uzupełniają najpopularniejszy Formentor w wersjach silnikowych 150, 190 i 310 KM oraz w opcji 1.4 e-Hybrid 204 KM z 6-biegową automatyczną skrzynią, Ateca w opcji z silnikiem 150, 190 oraz 310 KM, również w limitowanej edycji VZ Tribe Edition oraz Leon z silnikiem o mocy 150 i 310 KM, a także w specjalnej edycji VZ Cup.

– Cieszymy się z faktu, że nasze punkty CUPRA Studio coraz liczniej wypełniają motoryzacyjną mapę Polski i sukcesywnie wzbogacają rodzimy rynek. Wszystko to przekłada się na wzrastającą popularność marki oraz dynamiczny wzrost sprzedaży naszych pojazdów w naszym kraju. W zeszłym roku zarejestrowaliśmy rekordową liczbę 8 780 egzemplarzy, czym niemal potroiliśmy wyniki z roku 2022. Nasza rosnąca obecność na polskim rynku to wynik zaufania klientów do marki CUPRA oraz oferty dopasowanej do potrzeb kierowców. Oczywiście liczymy na więcej, stawiamy na prężny rozwój i planujemy otwarcia naszych salonów w kolejnych polskich miastach – stwierdza Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marki CUPRA w Polsce.

Najnowsze salony w Zielonej Górze i Toruniu dołączyły do pozostałych dziesięciu punktów sprzedaży hiszpańskiego producenta otwartych w 2023 r. – w Katowicach, Kielcach, Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku, Gdyni, Opolu oraz we Wrocławiu.

O rynku motoryzacji

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *