Dynamiczny rozwój CUPRA Studio. Nowe punkty w Toruniu i Zielonej Górze

  • CUPRA otworzyła kolejne showroomy marki w Polsce. Samochody hiszpańskiego producenta są już dostępne w Zielonej Górze i Toruniu.
  • W naszym kraju w 2023 r. otwarto 12 CUPRA Studio, a łącznie na terenie Polski funkcjonują już 22 punkty sprzedaży marki.
  • CUPRA nie zwalnia tempa i planuje w tym roku kolejne otwarcia salonów, co umocni pozycję producenta na polskim i światowym rynku motoryzacyjnym.

CUPRA sukcesywnie rozszerza swoją sieć showroomów – aktualnie w Polsce dostępnych jest aż 22 punktów sprzedaży. W samym 2023 r. na mapie naszego kraju pojawiło się 12 nowych salonów, co świadczy o dynamicznym rozwoju marki oraz potwierdza plany ekspansji producenta na rodzimym rynku. Ogłoszone niedawno wyniki sprzedażowe w Polsce również na to wskazują – liczba rejestracji samochodów marki CUPRA w naszym kraju osiągnęła rekordowy poziom 8 780 pojazdów, co stanowi niemal trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z 2022 r. Najpopularniejszym modelem okazał się Formentor, który zanotował 6 700 rejestracji (wzrost sprzedaży o 150%).

Nowe punkty sprzedaży w Polsce

CUPRA Studio to sieć showroomów hiszpańskiego producenta, gdzie klienci mają możliwość zapoznania się z ofertą modelową marki, jak również mogą zakupić akcesoria czy inne gadżety. W salonach mają do dyspozycji certyfikowanych, profesjonalnych CUPRA Masterów, którzy pomagają we właściwym wyborze samochodu i inspirują klientów swoją motoryzacyjną wiedzą i pasją.

W grudniu otwarto dwie nowe lokalizacje CUPRA Studio – w Toruniu oraz w Zielonej Górze, gdzie oferowana jest szeroka gama modelowa. Od dynamicznych hatchbacków po sportowe SUV-y, marka CUPRA umożliwia kierowcom wybór pojazdu dostosowanego do ich indywidualnych potrzeb. Gamę dostępnych pojazdów uzupełniają najpopularniejszy Formentor w wersjach silnikowych 150, 190 i 310 KM oraz w opcji 1.4 e-Hybrid 204 KM z 6-biegową automatyczną skrzynią, Ateca w opcji z silnikiem 150, 190 oraz 310 KM, również w limitowanej edycji VZ Tribe Edition oraz Leon z silnikiem o mocy 150 i 310 KM, a także w specjalnej edycji VZ Cup.

– Cieszymy się z faktu, że nasze punkty CUPRA Studio coraz liczniej wypełniają motoryzacyjną mapę Polski i sukcesywnie wzbogacają rodzimy rynek. Wszystko to przekłada się na wzrastającą popularność marki oraz dynamiczny wzrost sprzedaży naszych pojazdów w naszym kraju. W zeszłym roku zarejestrowaliśmy rekordową liczbę 8 780 egzemplarzy, czym niemal potroiliśmy wyniki z roku 2022. Nasza rosnąca obecność na polskim rynku to wynik zaufania klientów do marki CUPRA oraz oferty dopasowanej do potrzeb kierowców. Oczywiście liczymy na więcej, stawiamy na prężny rozwój i planujemy otwarcia naszych salonów w kolejnych polskich miastach – stwierdza Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marki CUPRA w Polsce.

Najnowsze salony w Zielonej Górze i Toruniu dołączyły do pozostałych dziesięciu punktów sprzedaży hiszpańskiego producenta otwartych w 2023 r. – w Katowicach, Kielcach, Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku, Gdyni, Opolu oraz we Wrocławiu.

O rynku motoryzacji

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *