Autoplac.pl, jako jedyny polski portal z ogłoszeniami moto, dołącza do Związku Dealerów Samochodów

Portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi Yanosika – Autoplac.pl wciąż inwestuje w rozwój i realny wpływ na kształt całej branży w Polsce. Marka właśnie stała się partnerem Związku Dealerów Samochodów, zyskując mocny głos, który będzie reprezentował interesy polskiego sektora automotive.

Związek Dealerów Samochodów jest głosem wszystkich firm dealerskich w Polsce

ZDS funkcjonuje od 25 września 2009 roku, a jego głównymi celami jest skuteczne reprezentowanie interesów polskich dealerów samochodów względem władz państwowych i koncernów samochodowych.

Do Związku Dealerów Samochodów należą firmy dealerskie, które budują 45% rynku sprzedaży samochodów w naszym kraju. ZDS jest ważnym głosem branży dealerskiej, który jest respektowany zarówno przez krajowe władze, jak i importerów samochodowych, a także firmy z otoczenia branży dealerów samochodowych.

Autoplac.pl dołącza do Związku Dealerów Samochodów

Spółka Neptis, która jest właścicielem komunikatora dla kierowców Yanosik, w 2020 roku wypuściła na rynek własny portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi – Autoplac.pl, który został bardzo ciepło przyjęty przez społeczność polskich kierowców oraz sprzedawców samochodów.

Od momentu swojego debiutu na rynku, platforma Autoplac.pl prężnie się rozwija i zostawia konkurencję daleko w tyle. Obecnie w serwisie można znaleźć ponad 100 tysięcy aktywnych ogłoszeń oraz wiele dodatkowych usług, które wspierają zarówno kupujących, jak i sprzedających.

Marka nie spoczywa jednak na laurach i wciąż inwestuje w swój rozwój, chcąc aktywnie uczestniczyć w budowaniu rynku ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce. Jednym z działań, na rzecz wspierania rozwoju sektora polskiego automotive, które podjął Autoplac.pl, jest otrzymanie tytułu partnera Związku Dealerów Samochodów.

  • W imieniu całego zespołu mogę z przyjemnością poinformować, że Autoplac.pl został partnerem Związku Dealerów Samochodów, jako jedyny portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi w Polsce – informuje Marcin Korzeniewski, Autoplac.pl Celem naszej współpracy jest przede wszystkim wspieranie zasad wolnorynkowych w obrębie ogłoszeń motoryzacyjnych i pozytywny wpływ na rozwój polskiego automotive. Wierzymy, że współpraca przyniesie wiele korzyści nie tylko dealerom samochodowym, ale całej polskiej branży motoryzacyjnej – dodaje.

To bardzo duże wyróżnienie, bowiem przynależność do Związku Dealerów Samochodów umożliwia artykułowanie interesów przed władzami samorządowymi, a tym samym znacznie wpływa na kondycję polskiego rynku motoryzacyjnego.

Jednym z pierwszych wspólnych działań Autoplac.pl oraz Związku Dealerów Samochodów jest promowanie udziału w akcji społecznej „Karta Ratownicza w pojeździe”. Celem kampanii jest wzmocnienie bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów i ułatwienie pracy służbom ratowniczym, poprzez skrócenie czasu potrzebnego do przeprowadzenia akcji ratunkowej.

O rynku motoryzacji

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *