Autoplac.pl, jako jedyny polski portal z ogłoszeniami moto, dołącza do Związku Dealerów Samochodów

Portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi Yanosika – Autoplac.pl wciąż inwestuje w rozwój i realny wpływ na kształt całej branży w Polsce. Marka właśnie stała się partnerem Związku Dealerów Samochodów, zyskując mocny głos, który będzie reprezentował interesy polskiego sektora automotive.

Związek Dealerów Samochodów jest głosem wszystkich firm dealerskich w Polsce

ZDS funkcjonuje od 25 września 2009 roku, a jego głównymi celami jest skuteczne reprezentowanie interesów polskich dealerów samochodów względem władz państwowych i koncernów samochodowych.

Do Związku Dealerów Samochodów należą firmy dealerskie, które budują 45% rynku sprzedaży samochodów w naszym kraju. ZDS jest ważnym głosem branży dealerskiej, który jest respektowany zarówno przez krajowe władze, jak i importerów samochodowych, a także firmy z otoczenia branży dealerów samochodowych.

Autoplac.pl dołącza do Związku Dealerów Samochodów

Spółka Neptis, która jest właścicielem komunikatora dla kierowców Yanosik, w 2020 roku wypuściła na rynek własny portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi – Autoplac.pl, który został bardzo ciepło przyjęty przez społeczność polskich kierowców oraz sprzedawców samochodów.

Od momentu swojego debiutu na rynku, platforma Autoplac.pl prężnie się rozwija i zostawia konkurencję daleko w tyle. Obecnie w serwisie można znaleźć ponad 100 tysięcy aktywnych ogłoszeń oraz wiele dodatkowych usług, które wspierają zarówno kupujących, jak i sprzedających.

Marka nie spoczywa jednak na laurach i wciąż inwestuje w swój rozwój, chcąc aktywnie uczestniczyć w budowaniu rynku ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce. Jednym z działań, na rzecz wspierania rozwoju sektora polskiego automotive, które podjął Autoplac.pl, jest otrzymanie tytułu partnera Związku Dealerów Samochodów.

  • W imieniu całego zespołu mogę z przyjemnością poinformować, że Autoplac.pl został partnerem Związku Dealerów Samochodów, jako jedyny portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi w Polsce – informuje Marcin Korzeniewski, Autoplac.pl Celem naszej współpracy jest przede wszystkim wspieranie zasad wolnorynkowych w obrębie ogłoszeń motoryzacyjnych i pozytywny wpływ na rozwój polskiego automotive. Wierzymy, że współpraca przyniesie wiele korzyści nie tylko dealerom samochodowym, ale całej polskiej branży motoryzacyjnej – dodaje.

To bardzo duże wyróżnienie, bowiem przynależność do Związku Dealerów Samochodów umożliwia artykułowanie interesów przed władzami samorządowymi, a tym samym znacznie wpływa na kondycję polskiego rynku motoryzacyjnego.

Jednym z pierwszych wspólnych działań Autoplac.pl oraz Związku Dealerów Samochodów jest promowanie udziału w akcji społecznej „Karta Ratownicza w pojeździe”. Celem kampanii jest wzmocnienie bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów i ułatwienie pracy służbom ratowniczym, poprzez skrócenie czasu potrzebnego do przeprowadzenia akcji ratunkowej.

O rynku motoryzacji

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *