Autoplac.pl, jako jedyny polski portal z ogłoszeniami moto, dołącza do Związku Dealerów Samochodów

Portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi Yanosika – Autoplac.pl wciąż inwestuje w rozwój i realny wpływ na kształt całej branży w Polsce. Marka właśnie stała się partnerem Związku Dealerów Samochodów, zyskując mocny głos, który będzie reprezentował interesy polskiego sektora automotive.

Związek Dealerów Samochodów jest głosem wszystkich firm dealerskich w Polsce

ZDS funkcjonuje od 25 września 2009 roku, a jego głównymi celami jest skuteczne reprezentowanie interesów polskich dealerów samochodów względem władz państwowych i koncernów samochodowych.

Do Związku Dealerów Samochodów należą firmy dealerskie, które budują 45% rynku sprzedaży samochodów w naszym kraju. ZDS jest ważnym głosem branży dealerskiej, który jest respektowany zarówno przez krajowe władze, jak i importerów samochodowych, a także firmy z otoczenia branży dealerów samochodowych.

Autoplac.pl dołącza do Związku Dealerów Samochodów

Spółka Neptis, która jest właścicielem komunikatora dla kierowców Yanosik, w 2020 roku wypuściła na rynek własny portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi – Autoplac.pl, który został bardzo ciepło przyjęty przez społeczność polskich kierowców oraz sprzedawców samochodów.

Od momentu swojego debiutu na rynku, platforma Autoplac.pl prężnie się rozwija i zostawia konkurencję daleko w tyle. Obecnie w serwisie można znaleźć ponad 100 tysięcy aktywnych ogłoszeń oraz wiele dodatkowych usług, które wspierają zarówno kupujących, jak i sprzedających.

Marka nie spoczywa jednak na laurach i wciąż inwestuje w swój rozwój, chcąc aktywnie uczestniczyć w budowaniu rynku ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce. Jednym z działań, na rzecz wspierania rozwoju sektora polskiego automotive, które podjął Autoplac.pl, jest otrzymanie tytułu partnera Związku Dealerów Samochodów.

  • W imieniu całego zespołu mogę z przyjemnością poinformować, że Autoplac.pl został partnerem Związku Dealerów Samochodów, jako jedyny portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi w Polsce – informuje Marcin Korzeniewski, Autoplac.pl Celem naszej współpracy jest przede wszystkim wspieranie zasad wolnorynkowych w obrębie ogłoszeń motoryzacyjnych i pozytywny wpływ na rozwój polskiego automotive. Wierzymy, że współpraca przyniesie wiele korzyści nie tylko dealerom samochodowym, ale całej polskiej branży motoryzacyjnej – dodaje.

To bardzo duże wyróżnienie, bowiem przynależność do Związku Dealerów Samochodów umożliwia artykułowanie interesów przed władzami samorządowymi, a tym samym znacznie wpływa na kondycję polskiego rynku motoryzacyjnego.

Jednym z pierwszych wspólnych działań Autoplac.pl oraz Związku Dealerów Samochodów jest promowanie udziału w akcji społecznej „Karta Ratownicza w pojeździe”. Celem kampanii jest wzmocnienie bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów i ułatwienie pracy służbom ratowniczym, poprzez skrócenie czasu potrzebnego do przeprowadzenia akcji ratunkowej.

O rynku motoryzacji

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *