Autoplac.pl, jako jedyny polski portal z ogłoszeniami moto, dołącza do Związku Dealerów Samochodów

Portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi Yanosika – Autoplac.pl wciąż inwestuje w rozwój i realny wpływ na kształt całej branży w Polsce. Marka właśnie stała się partnerem Związku Dealerów Samochodów, zyskując mocny głos, który będzie reprezentował interesy polskiego sektora automotive.

Związek Dealerów Samochodów jest głosem wszystkich firm dealerskich w Polsce

ZDS funkcjonuje od 25 września 2009 roku, a jego głównymi celami jest skuteczne reprezentowanie interesów polskich dealerów samochodów względem władz państwowych i koncernów samochodowych.

Do Związku Dealerów Samochodów należą firmy dealerskie, które budują 45% rynku sprzedaży samochodów w naszym kraju. ZDS jest ważnym głosem branży dealerskiej, który jest respektowany zarówno przez krajowe władze, jak i importerów samochodowych, a także firmy z otoczenia branży dealerów samochodowych.

Autoplac.pl dołącza do Związku Dealerów Samochodów

Spółka Neptis, która jest właścicielem komunikatora dla kierowców Yanosik, w 2020 roku wypuściła na rynek własny portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi – Autoplac.pl, który został bardzo ciepło przyjęty przez społeczność polskich kierowców oraz sprzedawców samochodów.

Od momentu swojego debiutu na rynku, platforma Autoplac.pl prężnie się rozwija i zostawia konkurencję daleko w tyle. Obecnie w serwisie można znaleźć ponad 100 tysięcy aktywnych ogłoszeń oraz wiele dodatkowych usług, które wspierają zarówno kupujących, jak i sprzedających.

Marka nie spoczywa jednak na laurach i wciąż inwestuje w swój rozwój, chcąc aktywnie uczestniczyć w budowaniu rynku ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce. Jednym z działań, na rzecz wspierania rozwoju sektora polskiego automotive, które podjął Autoplac.pl, jest otrzymanie tytułu partnera Związku Dealerów Samochodów.

  • W imieniu całego zespołu mogę z przyjemnością poinformować, że Autoplac.pl został partnerem Związku Dealerów Samochodów, jako jedyny portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi w Polsce – informuje Marcin Korzeniewski, Autoplac.pl Celem naszej współpracy jest przede wszystkim wspieranie zasad wolnorynkowych w obrębie ogłoszeń motoryzacyjnych i pozytywny wpływ na rozwój polskiego automotive. Wierzymy, że współpraca przyniesie wiele korzyści nie tylko dealerom samochodowym, ale całej polskiej branży motoryzacyjnej – dodaje.

To bardzo duże wyróżnienie, bowiem przynależność do Związku Dealerów Samochodów umożliwia artykułowanie interesów przed władzami samorządowymi, a tym samym znacznie wpływa na kondycję polskiego rynku motoryzacyjnego.

Jednym z pierwszych wspólnych działań Autoplac.pl oraz Związku Dealerów Samochodów jest promowanie udziału w akcji społecznej „Karta Ratownicza w pojeździe”. Celem kampanii jest wzmocnienie bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów i ułatwienie pracy służbom ratowniczym, poprzez skrócenie czasu potrzebnego do przeprowadzenia akcji ratunkowej.

O rynku motoryzacji

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *