Różne oblicza modelu CUPRA Leon – którą wersję silnikową wybrać?

  • W ofercie barcelońskiej marki dostępnych jest aż 10 wariantów napędowych dla modelu CUPRA Leon w wersji standardowej, VZ oraz VZ CUP.
  • Klienci mogą wybierać nie tylko spośród różnego rodzaju wersji napędów, ale także między 6- lub 7-biegowymi skrzyniami.
  • W ofercie marki znajdują się trzy wersje hybrydowe modelu CUPRA Leon – w tym jedna hybryda miękka (MHEV) oraz dwie typu plug-in (PHEV).

Zakup samochodu wiąże się z wieloma ważnymi decyzjami. Od wyboru rodzaju nadwozia, przez kolor i odmianę karoserii, aż po wersję silnikową. Elementów, na które klienci muszą się zdecydować jest wiele. Barcelońska marka posiada w ofercie modele dostępne z kilkoma różnymi napędami do wyboru, a jednym z nich jest sportowa CUPRA Leon, w której dostępnych jest aż 10 opcji silnikowych.

Napędy benzynowe

Dla kierowców ceniących dynamiczną jazdę i płynne przyspieszenie, silnik benzynowy stanowi najlepszą opcję. CUPRA Leon w wersji standardowej oferuje napęd 1.5 TSI o mocy 150 KM z manualną 6-biegową skrzynią. Natomiast silnik 2.0 TSI od 190 do 300 KM z 7-biegową, automatyczną skrzynię biegów, jest dostępny we wszystkich wersjach modelowych. Co więcej, klienci mogą wybrać CUPRĘ Leona VZ lub VZ CUP z napędem 4Drive o mocy 310 KM wraz ze skrzynią DSG. Wszystkie silniki benzynowe barcelońskiej marki są odporne na ciągłe zmiany obrotów podczas przyspieszania i hamowania, co sprawia, że idealnie sprawdzą się w przestrzeni miejskiej.

Silniki diesla

Samochód z napędem diesel będzie najbardziej opłacalną opcją dla klientów, którzy często jeżdżą w dłuższe trasy, z uwagi na niskie zużycie paliwa. CUPRA Leon oferowana jest w wersji z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Klienci mogą wybrać, czy wolą mieć pełną kontrolę nad pracą silnika poprzez 6-biegową skrzynię manualną, czy może preferują automatyczną 7-biegową, zapewniającą łatwość prowadzenia pojazdu.

Elektryzujące hybrydy

Łącząc zalety elektryka z napędem tradycyjnym, pojazdy hybrydowe oferują niskoemisyjną mobilność. Dzięki temu kierowca może przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie ciesząc się wrażeniami z jazdy. Klienci mogą wybierać między trzema hybrydowymi wariantami modelu CUPRA Leon – 1.5 eTSI (MHEV) o mocy 150 KM oraz 7-biegową, automatyczną skrzynią DSG, a także 1.4 e-HYBRID (PHEV) od 204 KM do 245 KM i 6-biegową, automatyczną skrzynią DSG.

O rynku motoryzacji

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *