Różne oblicza modelu CUPRA Leon – którą wersję silnikową wybrać?

  • W ofercie barcelońskiej marki dostępnych jest aż 10 wariantów napędowych dla modelu CUPRA Leon w wersji standardowej, VZ oraz VZ CUP.
  • Klienci mogą wybierać nie tylko spośród różnego rodzaju wersji napędów, ale także między 6- lub 7-biegowymi skrzyniami.
  • W ofercie marki znajdują się trzy wersje hybrydowe modelu CUPRA Leon – w tym jedna hybryda miękka (MHEV) oraz dwie typu plug-in (PHEV).

Zakup samochodu wiąże się z wieloma ważnymi decyzjami. Od wyboru rodzaju nadwozia, przez kolor i odmianę karoserii, aż po wersję silnikową. Elementów, na które klienci muszą się zdecydować jest wiele. Barcelońska marka posiada w ofercie modele dostępne z kilkoma różnymi napędami do wyboru, a jednym z nich jest sportowa CUPRA Leon, w której dostępnych jest aż 10 opcji silnikowych.

Napędy benzynowe

Dla kierowców ceniących dynamiczną jazdę i płynne przyspieszenie, silnik benzynowy stanowi najlepszą opcję. CUPRA Leon w wersji standardowej oferuje napęd 1.5 TSI o mocy 150 KM z manualną 6-biegową skrzynią. Natomiast silnik 2.0 TSI od 190 do 300 KM z 7-biegową, automatyczną skrzynię biegów, jest dostępny we wszystkich wersjach modelowych. Co więcej, klienci mogą wybrać CUPRĘ Leona VZ lub VZ CUP z napędem 4Drive o mocy 310 KM wraz ze skrzynią DSG. Wszystkie silniki benzynowe barcelońskiej marki są odporne na ciągłe zmiany obrotów podczas przyspieszania i hamowania, co sprawia, że idealnie sprawdzą się w przestrzeni miejskiej.

Silniki diesla

Samochód z napędem diesel będzie najbardziej opłacalną opcją dla klientów, którzy często jeżdżą w dłuższe trasy, z uwagi na niskie zużycie paliwa. CUPRA Leon oferowana jest w wersji z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Klienci mogą wybrać, czy wolą mieć pełną kontrolę nad pracą silnika poprzez 6-biegową skrzynię manualną, czy może preferują automatyczną 7-biegową, zapewniającą łatwość prowadzenia pojazdu.

Elektryzujące hybrydy

Łącząc zalety elektryka z napędem tradycyjnym, pojazdy hybrydowe oferują niskoemisyjną mobilność. Dzięki temu kierowca może przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie ciesząc się wrażeniami z jazdy. Klienci mogą wybierać między trzema hybrydowymi wariantami modelu CUPRA Leon – 1.5 eTSI (MHEV) o mocy 150 KM oraz 7-biegową, automatyczną skrzynią DSG, a także 1.4 e-HYBRID (PHEV) od 204 KM do 245 KM i 6-biegową, automatyczną skrzynią DSG.

O rynku motoryzacji

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *