Różne oblicza modelu CUPRA Leon – którą wersję silnikową wybrać?

  • W ofercie barcelońskiej marki dostępnych jest aż 10 wariantów napędowych dla modelu CUPRA Leon w wersji standardowej, VZ oraz VZ CUP.
  • Klienci mogą wybierać nie tylko spośród różnego rodzaju wersji napędów, ale także między 6- lub 7-biegowymi skrzyniami.
  • W ofercie marki znajdują się trzy wersje hybrydowe modelu CUPRA Leon – w tym jedna hybryda miękka (MHEV) oraz dwie typu plug-in (PHEV).

Zakup samochodu wiąże się z wieloma ważnymi decyzjami. Od wyboru rodzaju nadwozia, przez kolor i odmianę karoserii, aż po wersję silnikową. Elementów, na które klienci muszą się zdecydować jest wiele. Barcelońska marka posiada w ofercie modele dostępne z kilkoma różnymi napędami do wyboru, a jednym z nich jest sportowa CUPRA Leon, w której dostępnych jest aż 10 opcji silnikowych.

Napędy benzynowe

Dla kierowców ceniących dynamiczną jazdę i płynne przyspieszenie, silnik benzynowy stanowi najlepszą opcję. CUPRA Leon w wersji standardowej oferuje napęd 1.5 TSI o mocy 150 KM z manualną 6-biegową skrzynią. Natomiast silnik 2.0 TSI od 190 do 300 KM z 7-biegową, automatyczną skrzynię biegów, jest dostępny we wszystkich wersjach modelowych. Co więcej, klienci mogą wybrać CUPRĘ Leona VZ lub VZ CUP z napędem 4Drive o mocy 310 KM wraz ze skrzynią DSG. Wszystkie silniki benzynowe barcelońskiej marki są odporne na ciągłe zmiany obrotów podczas przyspieszania i hamowania, co sprawia, że idealnie sprawdzą się w przestrzeni miejskiej.

Silniki diesla

Samochód z napędem diesel będzie najbardziej opłacalną opcją dla klientów, którzy często jeżdżą w dłuższe trasy, z uwagi na niskie zużycie paliwa. CUPRA Leon oferowana jest w wersji z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Klienci mogą wybrać, czy wolą mieć pełną kontrolę nad pracą silnika poprzez 6-biegową skrzynię manualną, czy może preferują automatyczną 7-biegową, zapewniającą łatwość prowadzenia pojazdu.

Elektryzujące hybrydy

Łącząc zalety elektryka z napędem tradycyjnym, pojazdy hybrydowe oferują niskoemisyjną mobilność. Dzięki temu kierowca może przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie ciesząc się wrażeniami z jazdy. Klienci mogą wybierać między trzema hybrydowymi wariantami modelu CUPRA Leon – 1.5 eTSI (MHEV) o mocy 150 KM oraz 7-biegową, automatyczną skrzynią DSG, a także 1.4 e-HYBRID (PHEV) od 204 KM do 245 KM i 6-biegową, automatyczną skrzynią DSG.

O rynku motoryzacji

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *