Mio MiVue J756DS – maksymalnie dyskretny zestaw 2 kamer samochodowych

Kamery samochodowe to chętnie kupowane akcesoria technologiczne do samochodów. Tradycyjnie większość z nich montowana jest na przednich szybach na uchwytach. Marka Mio przygotowała zupełnie nowy zestaw: Mio MiVue J756DS, którego przednia kamera dzięki swojej nowoczesnej i przemyślanej konstrukcji potrafi perfekcyjnie ukryć się za lusterkiem wstecznym. Efekt? Kamera wygląda tak, jakby była zamontowana przez producenta auta! Idealne rozwiązanie dla tych kierowców, którzy nie lubią, gdy coś znajduje się na przedniej szybie.

Co z oczu, to… nie rozprasza uwagi

Mio MiVue J756DS wyróżnia się przede wszystkim nowatorską konstrukcją i kształtem. To zestaw dwóch kamer (przedniej i tylnej), które zostały zaprojektowane tak, aby ich montaż był jak najłatwiejszy i aby finalnie były jak najbardziej zintegrowane z wnętrzem samochodu i jak najmniej widoczne.

Przednia kamera bez trudu chowa się za lusterkiem wstecznym i nie przeszkadza w polu widzenia. Specjalny system montażu zapewnia całkowite ukrycie kabli urządzenia, a brak wyświetlacza sprawia, że wizualnie MiVue J756DS wygląda jak kamera montowana seryjnie przez producenta auta. To szczególnie przydatna cecha dla tych kierowców, którzy łatwo się rozpraszają w czasie jazdy.

Pełne bezpieczeństwo w czasie postoju – Mio SmartBox III w zestawie

Mio MiVue J756DS jako pierwszy jest sprzedawany w zestawie z zasilaczem trybu parkingowego SmartBox III, który pozwala na korzystanie z inteligentnego trybu parkingowego. Tryb inteligentny uruchamia się automatycznie każdorazowo po wyłączeniu silnika i rejestruje obraz w stanie ciągłym, zapewniając ci pełne bezpieczeństwo na parkingu.

Zabezpieczenie przed mandatami

MiVue J756DS  posiada wbudowany GPS, który wysyła ostrzeżenia o najbliższych fotoradarach. Jest to możliwe dzięki opatentowanej funkcji Mio Smart Alert. Dzięki ostrzeganiu w ustalonej odległości i funkcji Smart Alert do wczesnego alarmowania o dużych prędkościach, kierowca będzie zawsze wiedział, z jaką prędkością należy jechać.

Kamera jest również wyposażona w dźwiękowego asystenta przejazdu przez odcinkowy pomiar prędkością, który poinformuje kierowcę o zbliżającym się odcinku z pomiarem, średniej prędkości przejazdu i pozostałym dystansie.

Jakość nagrań godna Mio

Wideorejestrator Mio MiVue J756DS jest wyposażony w zaawansowany sensor Sony STARVIS CMOS. Dzięki temu można być pewnym, że kamera zarejestruje wszystkie ważne szczegóły na drodze, co jest szczególnie ważne w sezonie jesienno-zimowym.

Obecność autorskiej technologii Mio Night Vision Pro oraz przesłony 1.8 dają gwarancję, że filmy będą odpowiednio doświetlone, o bogatych kolorach, nawet w skrajnie trudnych warunkach oświetleniowych.

Zintegrowane z Wi-Fi

Kamera samochodowa Mio MiVue J756DS posiada wbudowane Wi-Fi, co umożliwia synchronizację nagrań w czasie rzeczywistym ze smartfonem. Dodatkowo, aktualizacje oprogramowania oraz bazy danych kamer bezpieczeństwa są łatwo dostępne dzięki funkcji OTA (Over-the-air). Dzięki temu kierowca ma zawsze dostęp do najnowszych uaktualnień urządzenia.

Zestaw Mio MiVue J756DS (kamera przednia, kamera tylna i SmartBox III) można nabyć w cenie 999 zł.

O rynku motoryzacji

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *