CUPRA Born zwycięzcą II edycji Autostradowego Rajdu – Testu Samochodów Elektrycznych

  • Model CUPRA Born zwyciężył w II edycji Autostradowego Rajdu – Testu Samochodów Elektrycznych.
  • Pierwszy elektryk hiszpańskiej marki okazał się najlepszym samochodem w kategorii pojazdów z baterią do 80kWh.
  • Organizatorem wydarzenia była TVSens, przy współpracy z Areną Gliwice, miastem Gliwice, PSPA – We drive e-mobility, EV Klub Polska, GreenWay Polska, GO+EAuto, NaviExpert Telematics oraz miastem Szczucin.

Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych organizowany jest przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA) i stanowi część Kongresu Nowej Mobilności. Celem organizatorów wydarzenia jest popularyzacja transportu zeroemisyjnego. W tegorocznej edycji do rywalizacji przystąpiło 18 załóg, a jedna z nich poruszała się pierwszym w 100% elektrycznym pojazdem hiszpańskiej marki – modelem CUPRA Born.

Podczas rajdu każda z drużyn nie tylko musiała przejechać ponad 480-kilometrową trasę zgodnie z przepisami, ale też wykazać się umiejętnością jazdy podczas prób zręcznościowych na torze Automobilklubu Tarnów. Model CUPRA Born został doceniony pod względem optymalnego zużycia energii oraz ładowania. Postój na uzupełnienie poziomu energii trwał maksymalnie 40 minut, a średnia moc ładowania wynosiła 80 kW.

W II edycji Autostradowego Rajdu – Testu Samochodów Elektrycznych, CUPRA Born udowodnił swoją niezawodność, efektywność energetyczną i możliwości jazdy na dłuższe dystanse. To kolejny dowód na to, że elektryczne samochody CUPRA są gotowe do podjęcia każdego wyzwania na drodze oraz na to, że elektryczna mobilność nie musi oznaczać rezygnacji z emocji za kierownicą – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Managerka marek SEAT i CUPRA. Pierwszy hiszpański elektryk zwyciężył w kategorii pojazdów z baterią do 80kWh. Nagrody zostały wręczone 27 września podczas gali eMobility Media Awards Kongresu Nowej Mobilności, który odbywa się w dniach 26-28 września w EXPO Łódź. Organizatorem wydarzenia była TVSens, przy współpracy z Areną Gliwice, miastem Gliwice, PSPA – We drive e-mobility , EV Klub Polska, GreenWay Polska, GO+EAuto, NaviExpert Telematics oraz miastem Szczucin.

O rynku motoryzacji

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *