Kamera samochodowa Mio MiVue J30 – duża moc w małym ciele

W portfolio marki Mio, największego na świecie producenta wideorejestratorów, właśnie pojawiła się zupełnie nowa kamera samochodowa MiVue J30. Charakteryzuje ją nowoczesny design i niewielki rozmiar, który pozwala na idealne wpasowanie jej za lusterkiem wstecznym.

Mio MiVue J30 jest niezwykle mała (94,5×40,2×30,5 mm) i waży zaledwie 66 g. Sam projekt kamery został opracowany tak, aby jej montaż na przedniej szybie w jak najmniejszym stopniu miał wpływ na pole widzenia kierowcy. Kamera MiVue J30 posiada rozdzielczość 2.5K 1440p, która rejestruje każdy detal znajdujący się na drodze. Kierowcy mogą skupić się na docieraniu do celu, mając pewność, że MiVue J30 zapisuje wszystko na nagraniach w wysokiej jakości. Obiektyw o optymalnym i rzeczywistym kącie widzenia 140° gwarantuje, że żaden szczegół na drodze nie zostanie pominięty.

Kamera MiVue J30 oferuje również wbudowane Wi-Fi, co umożliwia łatwe połączenie z urządzeniami mobilnymi. Dzięki temu można bezpośrednio przenosić nagrania na smartfon i udostępniać je na platformach chmurowych w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, MiVue J30 obsługuje aktualizacje OTA (over-the-air), co eliminuje konieczność wyjmowania karty pamięci czy łączenia się z komputerem w celu aktualizacji.

Kamera posiada w swoim wnętrzu superkondensator, który nie traci swojej pojemności w miarę upływu czasu i cyklu zapisów, jest też ultra wytrzymały na różnice temperatur. MiVue J30 została wyposażona w inteligentne funkcje przycisków i wskaźników, które jeszcze bardziej ułatwiają korzystanie z urządzenia w sposób intuicyjny. Dzięki J30, kierowcy mają dostęp do niepodważalnych nagrań, łatwej integracji i niezawodnej ochrony na drodze. Kamera będzie świadkiem każdego momentu podróży i będzie twoim niezawodnym i dyskretnym towarzyszem.

Dedykowane aplikacje Mio Vue Manager oraz MiVue Pro pomagają w odczytywaniu nagranych wideo.

Kamera Mio MiVue J30 kosztuje jedynie 299 zł.

O rynku motoryzacji

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *