Grupa Santander i Formuła 1® uruchamiają program, którego celem jest opracowanie zrównoważonych rozwiązań dla sektora motoryzacyjnego

  • Santander X Global Challenge | Countdown to Zero  to program skierowany do start-upów i scale-upów z 11 krajów.
  • Sześć zwycięskich projektów otrzyma nagrody o łącznej wartości 120 tys. EUR oraz dostęp do Santander X 100 – globalnej platformy zrzeszającej najważniejsze projekty Santander X.
  • Zgłoszenia można składać do 8 września na stronie www.santanderx.com.

Grupa Santander oraz Formuła 1® uruchamiają globalny program skierowany do start-upów i scale-upów z 11 krajów (Niemcy, Argentyna, Brazylia, Chile, USA, Hiszpania, Meksyk, Portugalia, Polska, Wielka Brytania i Urugwaj). Celem programu jest opracowanie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań dla sektora motoryzacyjnego w różnych obszarach: mobilność, logistyka i transport, a także kompensacja emisji dwutlenku węgla. 

Santander podpisał z F1® trzyletnią umowę o współpracy, której celem jest promocja inicjatyw zrównoważonego rozwoju w sektorze motoryzacyjnym. W pierwszym roku przeprowadzony zostanie konkurs Santander X Global Challenge | Countdown to Zero, w którym F1® odegra kluczową rolę – przedstawiciel F1® zasiądzie w jury konkursu, którego zwycięzcy będą promowani na stronie internetowej i w mediach społecznościowych F1®.

Konkurs wpisuje się w zobowiązanie F1®, jakim jest osiągnięcie zeroemisyjności do 2030 r., które  jest częścią strategii zrównoważonego rozwoju tej marki. F1® pokazuje, w jaki sposób organizacje sportowe mogą przyczynić się do obniżenia emisji dwutlenku węgla przez wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze transportu i logistyki oraz wprowadzenie do użytku 100% zrównoważonych paliw w 2026 r.

Zgłoszenia do programu Santander X Global Challenge | Countdown to Zero skierowanego do start-upów i scale-upów można składać do 8 września na stronie www.santanderx.com. Uczestnicy mogą zgłosić projekt w jednej z trzech kategorii: 

  • „On the track” („Na drodze”) –projekty dotyczące przyszłości zrównoważonej, zeroemisyjnej mobilności.
  • „On the move” („W ruchu”) – projekty dotyczące zwiększenia ekologiczności logistyki i transportu lądowego, morskiego i powietrznego.
  • „Balance to zero” („Redukcja do zera”) – innowacyjne rozwiązania w zakresie kompensacji emisji dwutlenku węgla. 

Juan Manuel Cendoya, Szef Pionu Komunikacji, Marketingu Korporacyjnego i Badań w Grupie Santander, powiedział: „Dzięki Santander X tysiące przedsiębiorców mogą realizować swoje pomysły szybciej i na większą skalę. Nasza umowa z Formułą 1 wyniesie to wsparcie na kolejny poziom, dając nowym przedsiębiorstwom okazję do połączenia sił z jedną z najbardziej innowacyjnych dyscyplin sportowych na świecie i wspierania transformacji ku gospodarce niskoemisyjnej.  Cieszymy się, że możemy być częścią tego programu i życzymy wszystkim przedsiębiorcom sukcesów”.

Javier Roglá, szef Santander Universidades stwierdził, że „najistotniejszym wyzwaniem, z jakim się obecnie mierzymy jest transformacja w kierunku zielonej gospodarki, a pomóc w nim może przede wszystkim innowacyjność i przedsiębiorczość. Dlatego w Santander od 25 lat mocno stawiamy na przedsiębiorców. W zeszłym roku wsparliśmy ponad 23 tysiące nowych przedsięwzięć, mikroprzedsiębiorców oraz firm z sektora MŚP, oferując szkolenia oraz dostęp do zasobów potrzebnych im do rozwoju”.

Brandon Snow, dyrektor zarządzający w F1® powiedział: „Formuła 1 kontynuuje swoje dążenia do osiągnięcia zeroemisyjności w 2030 roku. Dlatego cieszymy się, że mamy okazję ponownie współpracować z Grupą Santander, która w swojej historii wielokrotnie angażowała się w przedsięwzięcia sportowe. Ten program, a w szerszym kontekście także nasza współpraca, pokazuje, że sport jest wyjątkowym przykładem na to, jak dzięki technologii i innowacyjności można dążyć do tworzenia bardziej zrównoważonego świata”.

Projekty biorące udział w konkursie będą kilkukrotnie oceniane, aż do finałowego etapu w październiku, w którym zaprezentowanych zostanie 20 najlepszych rozwiązań (10 zaproponowanych przez start-upy i 10 autorstwa scale-upów). Prezentacja odbędzie się przed międzynarodową kapitułą składającą się z ekspertów z różnych branż, w tym członka F1®.

Ostatecznie wybranych zostanie sześć projektów, które otrzymają nagrody o łącznej wartości 120 tys. euro. Trzy zwycięskie start-upy otrzymają 30 tysięcy euro (po 10 tys. euro dla każdego), a trzy najlepsze scale-upy 90 tys. euro (po 30 tys. euro dla każdego). Zwycięzcy uzyskają również dostęp do platformy globalnej Santander X 100 zrzeszającej wiodące projekty Santander X, w ramach której będą mogli m.in. skorzystać z usług doradczych, szkoleń, uzyskać finansowanie, dotrzeć do klientów, pozyskać talenty, zbudować sieć kontaktów i uzyskać dostęp do innych wartościowych zasobów. 

Zwycięzcy przedstawią swoje rozwiązania kadrze zarządzającej F1® oraz uzyskają wsparcie od Formuły 1® w postaci promocji opracowanych przez nich rozwiązań w oficjalnych mediach społecznościowych F1® i na stronie internetowej www.formula1.com .  

Grupa Santander i Formuła 1 mają za sobą wieloletnią współpracę, gdyż bank był partnerem tego sportu w latach 2007–2017. Obecnie Grupa Santander jest oficjalnym sponsorem Scuderia Ferrari. W ramach sponsoringu bank oferuje rozwiązania wspierające Scuderia Ferrari w osiągnięciu zeroemisyjności do 2030 roku. Grupa Santander z sukcesami współpracowała ze Scuderia Ferrari w latach 2010-2017.

Grupa Santander wspiera edukację, przedsiębiorczość i rynek pracy.

Grupa Santander jest silnie zaangażowana w promowanie postępu oraz inkluzywnego i zrównoważonego rozwoju, wspierając przy tym edukację, przedsiębiorczość i rynek pracy. Od ponad 25 lat rozwija projekt Santander Universities wyróżniający Bank na tle innych instytucji finansowych na całym świecie. Od początku swojej działalności Bank przeznaczył na ten projekt ponad 2,100 mld EUR, współpracując z ponad tysiącem uniwersytetów i instytucji z 15 krajów i udzielając wsparcia ponad 790 tysiącom studentów, specjalistów oraz projektów biznesowych.

Formuła 1®

Pierwsze wyścigi Formuły 1® odbyły się w latach 50. Są to najbardziej prestiżowe zawody w świecie sportów motorowych oraz najpopularniejsza seria wyścigów sportowych odbywająca się corocznie. Spółka Formula One World Championship Limited to członek Formuły 1®, która posiada wyłączne prawa handlowe do FIA Formula One World Championship™. Formuła 1® to spółka zależna Liberty Media Corporation (NASDAQ: LSXMA, LSXMB, LSXMK, BATRA, BATRK, FWONA, FWONK) należąca do indeksu spółek grupy Formula One Group. Logo F1, F1 FORMULA 1 logo, FORMULA 1, F1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX, PADDOCK CLUB i inne znaki towarowe należą do spółki Formula One Licensing BV (spółka Formula 1). Wszelkie prawa zastrzeżone.

O rynku motoryzacji

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *