Mio MiVue C545 – pierwsza kamera z HDR, z szybkością nagrywania 60 kl./s oraz trybem parkingowym w tak przystępnej cenie

Wideorejestratory stały się nieodzownym dodatkowym wyposażaniem w wielu samochodach, ponieważ kierowcy wiedzą, że tego typu nagranie może stać się kluczowym dowodem w razie ewentualnej kolizji. Jednak żeby ten materiał był wartościowy, jakość obrazu powinna być na najwyższym poziomie. Dlatego marka Mio wprowadziła na rynek nową kamerę samochodową Mio MiVue C545 nagrywającą z szybkością 60 kl./s, z funkcją HDR oraz z pasywnym trybem parkingowym – wszystko w bardzo atrakcyjnej cenie!

Świetna jakość obrazu niezależnie od oświetlenia i prędkości jazdy

MiVue C545 to następca modelu MiVue C540 – cenionego wśród kierowców rejestratora jazdy ze średniej półki cenowej. Nowa kamera umożliwia nagrywanie materiałów filmowych z szybkością 60 kl./s. Takie rozwiązanie w porównaniu z szybkością nagrywania 30 klatek/s, zapewnia podwojoną gęstość zapisu danych, a tym samym umożliwia uzyskanie obrazu wideo o bardzo dużej szczegółowości i płynności przy znacznych prędkościach.

Kamera Mio MiVue C545 jest wyposażona w funkcję HDR (High Dynamic Range). Jest to funkcja występująca zazwyczaj w rejestratorach z wyższej półki cenowej. Mio jest więc pierwszą marką, która zdecydowała się wyposażyć kamerę w tak korzystnej cenie w funkcję HDR. Dzięki temu kamera rejestruje wiele klatek o różnych wartościach ekspozycji i łączy te klatki, tworząc pojedynczy obraz, który jest jaśniejszy i z mniejszą ilością szumów. Funkcja ta okaże się szczególnie przydatna przy nagrywaniu innych pojazdów – ich tablice rejestracyjne będą zawsze wyraźne i dobrze widoczne. Mio MiVue C545 jest więc świetną kamerą dla tych osób, które poszukują wysokiej jakości produktu w niewysokiej cenie. Kamerę Mio MiVue C545 można doposażyć w kartę SD o pojemności 256 GB co jest niespotykane przy produktach w tej cenie.

Świadek na parkingu, świadek na drodze

Zostawiłeś samochód na parkingu, a po powrocie zauważyłeś na nim rysę lub otarcie? Jeśli posiadasz wideorejestrator z trybem parkingowym, takie sytuacje nie będą już dla ciebie problematyczne. Dzięki pasywnemu trybowi parkingowemu podtrzymywanemu bateryjnie nawet przez 48 godzin w stanie gotowości, Mio MiVue C545 automatycznie rozpocznie nagrywanie po wykryciu drgań i wstrząsów. Dodatkowo, przy zastosowaniu stałego zasilania Mio SmartBox III, kamera może działać w aktywnym trybie parkingowym do 36 godzin.

Wideorejestrator Mio MiVue C545 jest także wyposażony w obiektyw z przesłoną F1.8, który umożliwia nagranie obrazów doskonałej jakości. Dodatkowo, dzięki rzeczywistemu kątowi widzenia, który wynosi aż 140O, kamera będzie w stanie uchwycić każdy szczegół, zarówno na drodze, jak i na poboczu! Świetnie poradzi sobie też z nocnymi nagraniami dzięki autorskiej technologii Mio Night Vision, która rozjaśnia nagrania oraz wydobywa najważniejsze szczegóły.

A jeżeli na drodze dojdzie do niebezpiecznej sytuacji, czujnik przeciążeń G-Sensor zagwarantuje, że nagrany materiał zostanie automatycznie umieszczony w bezpiecznym katalogu, co uchroni go przed dalszym nadpisaniem.

Mio MiVue C545 można kupić w cenie 399 zł.

O rynku motoryzacji

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *