Mio MiVue C545 – pierwsza kamera z HDR, z szybkością nagrywania 60 kl./s oraz trybem parkingowym w tak przystępnej cenie

Wideorejestratory stały się nieodzownym dodatkowym wyposażaniem w wielu samochodach, ponieważ kierowcy wiedzą, że tego typu nagranie może stać się kluczowym dowodem w razie ewentualnej kolizji. Jednak żeby ten materiał był wartościowy, jakość obrazu powinna być na najwyższym poziomie. Dlatego marka Mio wprowadziła na rynek nową kamerę samochodową Mio MiVue C545 nagrywającą z szybkością 60 kl./s, z funkcją HDR oraz z pasywnym trybem parkingowym – wszystko w bardzo atrakcyjnej cenie!

Świetna jakość obrazu niezależnie od oświetlenia i prędkości jazdy

MiVue C545 to następca modelu MiVue C540 – cenionego wśród kierowców rejestratora jazdy ze średniej półki cenowej. Nowa kamera umożliwia nagrywanie materiałów filmowych z szybkością 60 kl./s. Takie rozwiązanie w porównaniu z szybkością nagrywania 30 klatek/s, zapewnia podwojoną gęstość zapisu danych, a tym samym umożliwia uzyskanie obrazu wideo o bardzo dużej szczegółowości i płynności przy znacznych prędkościach.

Kamera Mio MiVue C545 jest wyposażona w funkcję HDR (High Dynamic Range). Jest to funkcja występująca zazwyczaj w rejestratorach z wyższej półki cenowej. Mio jest więc pierwszą marką, która zdecydowała się wyposażyć kamerę w tak korzystnej cenie w funkcję HDR. Dzięki temu kamera rejestruje wiele klatek o różnych wartościach ekspozycji i łączy te klatki, tworząc pojedynczy obraz, który jest jaśniejszy i z mniejszą ilością szumów. Funkcja ta okaże się szczególnie przydatna przy nagrywaniu innych pojazdów – ich tablice rejestracyjne będą zawsze wyraźne i dobrze widoczne. Mio MiVue C545 jest więc świetną kamerą dla tych osób, które poszukują wysokiej jakości produktu w niewysokiej cenie. Kamerę Mio MiVue C545 można doposażyć w kartę SD o pojemności 256 GB co jest niespotykane przy produktach w tej cenie.

Świadek na parkingu, świadek na drodze

Zostawiłeś samochód na parkingu, a po powrocie zauważyłeś na nim rysę lub otarcie? Jeśli posiadasz wideorejestrator z trybem parkingowym, takie sytuacje nie będą już dla ciebie problematyczne. Dzięki pasywnemu trybowi parkingowemu podtrzymywanemu bateryjnie nawet przez 48 godzin w stanie gotowości, Mio MiVue C545 automatycznie rozpocznie nagrywanie po wykryciu drgań i wstrząsów. Dodatkowo, przy zastosowaniu stałego zasilania Mio SmartBox III, kamera może działać w aktywnym trybie parkingowym do 36 godzin.

Wideorejestrator Mio MiVue C545 jest także wyposażony w obiektyw z przesłoną F1.8, który umożliwia nagranie obrazów doskonałej jakości. Dodatkowo, dzięki rzeczywistemu kątowi widzenia, który wynosi aż 140O, kamera będzie w stanie uchwycić każdy szczegół, zarówno na drodze, jak i na poboczu! Świetnie poradzi sobie też z nocnymi nagraniami dzięki autorskiej technologii Mio Night Vision, która rozjaśnia nagrania oraz wydobywa najważniejsze szczegóły.

A jeżeli na drodze dojdzie do niebezpiecznej sytuacji, czujnik przeciążeń G-Sensor zagwarantuje, że nagrany materiał zostanie automatycznie umieszczony w bezpiecznym katalogu, co uchroni go przed dalszym nadpisaniem.

Mio MiVue C545 można kupić w cenie 399 zł.

O rynku motoryzacji

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *