Czy zimny prysznic, duże śniadanie czy mocna kawa wystarczą, aby wsiąść za kierownicę samochodu po spożyciu alkoholu na piątkowej imprezie? Jak alkohol działa na zmysły i postrzeganie otoczenia? Jakie są konsekwencje prowadzenia pojazdów gdy jest się nadal pod wpływem alkoholu? Tego i wielu innych przydatnych dla kierowców rzeczy dowiesz się ze szkolenia „Autosobriety – ruszaj bez promili”, które jest bezpłatnie dostępne dla studentów – online albo przy pomocy darmowej apki na smartfona.

Zastanów się

„Impreza była wczoraj, trochę wypiłem, ale sporo jadłem, dziś śniadanko, prysznic i za kółko”. To skrajnie nieodpowiedzialne. Nasza wątroba metabolizuje średnio 8 gramów 100% alkoholu etylowego na godzinę. Jedna jednostka alkoholu to ok. 10 gramów 100% alkoholu (12 ml). Jeden kieliszek wina to 1,5 jednostki, kufel lekkiego piwa to 1,8 jednostki, a 50-tka wódki to 2 jednostki. Huczna impreza – przemnóżcie sobie sami. Nawet najmniejsza ilość alkoholu ma wpływ na zdolność prowadzenia pojazdu. Dlatego, zanim wsiądziesz za kierownicę po alkoholu – dobrze zastanów się nad możliwymi konsekwencjami.

Autosobriety – to może wiele zmienić

„Autosobriety – ruszaj bez promili” – to bezpłatne szkolenie online, z którego dowiesz się nie tylko jak metabolizowany jest alkohol i jaki ma wpływ na organizm, ale też jak wpływa na możliwości prowadzenia pojazdów i jakie ryzyka są z tym związane, z jakimi konsekwencjami prawnymi należy się liczyć prowadząc pojazd po alkoholu.  Będziesz też mógł skorzystać ze specjalnych gogli VR, przez które obejrzysz film odwzorowujący sposób postrzegania rzeczywistości przez osobę nietrzeźwą. To bardzo sugestywne przeżycie.

Wystarczy jedna godzina

Właśnie tyle trwa to szkolenie, które odbędziesz a pomocą smartfona lub komputera, całkowicie bezpłatnie. Ta godzina może wystarczyć, aby ocalić życie twoje lub osób, które mógłbyś spotkać na drodze kierując pojazdem po alkoholu. W ubiegłym roku w naszym kraju wydarzyło się niemal 2,5 tys. wypadków drogowych po alkoholu, w których śmierć poniosło 331 osób. To o 331 za dużo… W samym województwie mazowieckiem było to ponad 350 wypadków, w których zginęły 73 osoby. O 73 za dużo…

Nie czekaj. Zdobądź wiedzę i ruszaj bez promili!

Ściągnij darmową apkę, dzięki której odbędziesz szkolenie. Możesz to też zrobić online – w obu przypadkach bezpłatnie. Co zyskasz? Bezcenną wiedzę i poczucie bezpieczeństwa. Nie zwlekaj. Poznaj Autosobriety i ruszaj bez promili!

O rynku motoryzacji

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *