Czy zimny prysznic, duże śniadanie czy mocna kawa wystarczą, aby wsiąść za kierownicę samochodu po spożyciu alkoholu na piątkowej imprezie? Jak alkohol działa na zmysły i postrzeganie otoczenia? Jakie są konsekwencje prowadzenia pojazdów gdy jest się nadal pod wpływem alkoholu? Tego i wielu innych przydatnych dla kierowców rzeczy dowiesz się ze szkolenia „Autosobriety – ruszaj bez promili”, które jest bezpłatnie dostępne dla studentów – online albo przy pomocy darmowej apki na smartfona.

Zastanów się

„Impreza była wczoraj, trochę wypiłem, ale sporo jadłem, dziś śniadanko, prysznic i za kółko”. To skrajnie nieodpowiedzialne. Nasza wątroba metabolizuje średnio 8 gramów 100% alkoholu etylowego na godzinę. Jedna jednostka alkoholu to ok. 10 gramów 100% alkoholu (12 ml). Jeden kieliszek wina to 1,5 jednostki, kufel lekkiego piwa to 1,8 jednostki, a 50-tka wódki to 2 jednostki. Huczna impreza – przemnóżcie sobie sami. Nawet najmniejsza ilość alkoholu ma wpływ na zdolność prowadzenia pojazdu. Dlatego, zanim wsiądziesz za kierownicę po alkoholu – dobrze zastanów się nad możliwymi konsekwencjami.

Autosobriety – to może wiele zmienić

„Autosobriety – ruszaj bez promili” – to bezpłatne szkolenie online, z którego dowiesz się nie tylko jak metabolizowany jest alkohol i jaki ma wpływ na organizm, ale też jak wpływa na możliwości prowadzenia pojazdów i jakie ryzyka są z tym związane, z jakimi konsekwencjami prawnymi należy się liczyć prowadząc pojazd po alkoholu.  Będziesz też mógł skorzystać ze specjalnych gogli VR, przez które obejrzysz film odwzorowujący sposób postrzegania rzeczywistości przez osobę nietrzeźwą. To bardzo sugestywne przeżycie.

Wystarczy jedna godzina

Właśnie tyle trwa to szkolenie, które odbędziesz a pomocą smartfona lub komputera, całkowicie bezpłatnie. Ta godzina może wystarczyć, aby ocalić życie twoje lub osób, które mógłbyś spotkać na drodze kierując pojazdem po alkoholu. W ubiegłym roku w naszym kraju wydarzyło się niemal 2,5 tys. wypadków drogowych po alkoholu, w których śmierć poniosło 331 osób. To o 331 za dużo… W samym województwie mazowieckiem było to ponad 350 wypadków, w których zginęły 73 osoby. O 73 za dużo…

Nie czekaj. Zdobądź wiedzę i ruszaj bez promili!

Ściągnij darmową apkę, dzięki której odbędziesz szkolenie. Możesz to też zrobić online – w obu przypadkach bezpłatnie. Co zyskasz? Bezcenną wiedzę i poczucie bezpieczeństwa. Nie zwlekaj. Poznaj Autosobriety i ruszaj bez promili!

O rynku motoryzacji

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *