Mio MiVue C545 – pierwsza kamera z HDR, z szybkością nagrywania 60 kl./s oraz trybem parkingowym w tak przystępnej cenie

Wideorejestratory stały się nieodzownym dodatkowym wyposażaniem w wielu samochodach, ponieważ kierowcy wiedzą, że tego typu nagranie może stać się kluczowym dowodem w razie ewentualnej kolizji. Jednak żeby ten materiał był wartościowy, jakość obrazu powinna być na najwyższym poziomie. Dlatego marka Mio wprowadziła na rynek nową kamerę samochodową Mio MiVue C545 nagrywającą z szybkością 60 kl./s, z funkcją HDR oraz z pasywnym trybem parkingowym – wszystko w bardzo atrakcyjnej cenie!

Świetna jakość obrazu niezależnie od oświetlenia i prędkości jazdy

MiVue C545 to następca modelu MiVue C540 – cenionego wśród kierowców rejestratora jazdy ze średniej półki cenowej. Nowa kamera umożliwia nagrywanie materiałów filmowych z szybkością 60 kl./s. Takie rozwiązanie w porównaniu z szybkością nagrywania 30 klatek/s, zapewnia podwojoną gęstość zapisu danych, a tym samym umożliwia uzyskanie obrazu wideo o bardzo dużej szczegółowości i płynności przy znacznych prędkościach.

Kamera Mio MiVue C545 jest wyposażona w funkcję HDR (High Dynamic Range). Jest to funkcja występująca zazwyczaj w rejestratorach z wyższej półki cenowej. Mio jest więc pierwszą marką, która zdecydowała się wyposażyć kamerę w tak korzystnej cenie w funkcję HDR. Dzięki temu kamera rejestruje wiele klatek o różnych wartościach ekspozycji i łączy te klatki, tworząc pojedynczy obraz, który jest jaśniejszy i z mniejszą ilością szumów. Funkcja ta okaże się szczególnie przydatna przy nagrywaniu innych pojazdów – ich tablice rejestracyjne będą zawsze wyraźne i dobrze widoczne. Mio MiVue C545 jest więc świetną kamerą dla tych osób, które poszukują wysokiej jakości produktu w niewysokiej cenie. Kamerę Mio MiVue C545 można doposażyć w kartę SD o pojemności 256 GB co jest niespotykane przy produktach w tej cenie.

Świadek na parkingu, świadek na drodze

Zostawiłeś samochód na parkingu, a po powrocie zauważyłeś na nim rysę lub otarcie? Jeśli posiadasz wideorejestrator z trybem parkingowym, takie sytuacje nie będą już dla ciebie problematyczne. Dzięki pasywnemu trybowi parkingowemu podtrzymywanemu bateryjnie nawet przez 48 godzin w stanie gotowości, Mio MiVue C545 automatycznie rozpocznie nagrywanie po wykryciu drgań i wstrząsów. Dodatkowo, przy zastosowaniu stałego zasilania Mio SmartBox III, kamera może działać w aktywnym trybie parkingowym do 36 godzin.

Wideorejestrator Mio MiVue C545 jest także wyposażony w obiektyw z przesłoną F1.8, który umożliwia nagranie obrazów doskonałej jakości. Dodatkowo, dzięki rzeczywistemu kątowi widzenia, który wynosi aż 140O, kamera będzie w stanie uchwycić każdy szczegół, zarówno na drodze, jak i na poboczu! Świetnie poradzi sobie też z nocnymi nagraniami dzięki autorskiej technologii Mio Night Vision, która rozjaśnia nagrania oraz wydobywa najważniejsze szczegóły.

A jeżeli na drodze dojdzie do niebezpiecznej sytuacji, czujnik przeciążeń G-Sensor zagwarantuje, że nagrany materiał zostanie automatycznie umieszczony w bezpiecznym katalogu, co uchroni go przed dalszym nadpisaniem.

Mio MiVue C545 można kupić w cenie 399 zł.

O rynku motoryzacji

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *