GLP, międzynarodowa firma z sektora nieruchomości logistycznych, buduje w podkrakowskich Niepołomicach. Wyłącznym najemcą GLP Kraków III będzie MCG EastBridge z grupy Maszoński Logistic. Centrum o powierzchni ponad 56 tys. mkw., które będzie gotowe w II kw. 2024 roku, to jeden z największych projektów magazynowych realizowanych obecnie w Małopolsce.

GLP Kraków III powstaje na blisko 12,4 hektarach w bezpośrednim sąsiedztwie Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej oraz licznych zakładów produkcyjnych. Budynek został zaprojektowany pod kątem wsparcia międzynarodowej logistyki, usług składu celnego czy obsługi branży e-commerce. Oprócz nowoczesnego magazynu, pracownicy administracyjni MCG EastBridge będą mieli do użytku również biuro o powierzchni ponad 1,2 tys. mkw.

Mirosław Maszoński, Prezes Maszoński Logistic wyjaśnia: Zdecydowaliśmy się na wybór Krakowa, ponieważ w naszej opinii rynek ten posiada ogromny potencjał logistyczny z uwagi na dostęp do autostrady A4 stanowiącej część III transeuropejskiego korytarza transportowego. Trasa biegnie od portu Calais we Francji do wschodnich krańców Kazachstanu, czyli w ostatnim czasie jednej z najistotniejszych tranzytowo lokalizacji w Europie. Możliwość prowadzenia operacji logistycznych spod Krakowa jest zatem szczególnie istotna zarówno w kontekście rozwoju naszej firmy, a także planowanych działań w państwach ościennych”.

Lokalizacja GLP Kraków III zapewnia łatwy dojazd do autostrady A4 i drogi krajowej nr 75. Dodatkowym ułatwieniem jest bliskość stacji kolejowej w Podłężu, skąd w 25 minut można dojechać do centrum Krakowa.

GLP Kraków III jest realizowane zgodnie z kryteriami certyfikacji BREEAM na poziomie „Very Good” oraz w wysokim standardzie wyróżniającym wszystkie nowopowstające obiekty GLP. Budynek zaoferuje możliwość składowania towarów do wysokości 12 metrów w świetle i posadzkę o nośności 7,5 tony na metr kwadratowy. Dach zostanie przygotowany do montażu instalacji fotowoltaicznej, a zwiększona liczba świetlików zapewni doświetlenie wnętrza hali naturalnym światłem. Przewidziano też tereny zielone, stacje ładowania aut elektrycznych oraz przestrzeń do odpoczynku dla pracowników i kierowców.

“Nasza inwestycja, z której już w przyszłym roku skorzysta firma MCG EastBridge, to duża wartość dla lokalnej gospodarki. Realizacja tego projektu przyczyni się do zmiany zdegradowanego terenu w nowoczesne centrum logistyczne. W GLP Kraków III sięgniemy po rozwiązania energooszczędne, efektywne i wspierające codzienną pracę naszego klienta. Jestem przekonany, że MCG EastBridge znajdzie tu najlepsze warunki do rozwoju” – mówi Marcin Żuchniewicz, Business Development Manager GLP.

W procesie wynajmu całej powierzchni GLP Kraków III przez MCG EastBridgedoradzała firma Axi Immo. Była to największa pod względem metrażu transakcja na polskim rynku magazynowym w I połowie 2023 roku.

Generalnym wykonawcą GLP Kraków III Logistics Centre jest firma Antczak.

O rynku motoryzacji

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *