Nowe połączenie drogowe CEVA Logistics na trasie Chiny – Pakistan

CEVA Logistics uruchamia nowe międzynarodowe połączenie w transporcie drogowym (TIR) wzdłuż korytarza Chiny-Pakistan. Wraz z otwartą w ostatnim czasie trasą Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, wyznacza ono nowe szlaki handlowe w Chinach i Azji Środkowej, przyczynia się do rozwoju handlu i przynosi korzyści firmom działającym w regionie.

Nowa trasa z Chin do Pakistanu 

Nowe połączenie w transporcie drogowym (TIR), które zostało właśnie uruchomione przez CEVA, łączy Kaszgar w Chinach z Islamabadem w Pakistanie. Uroczystość otwarcia trasy została zorganizowana wspólnie ze Stowarzyszeniem Transgranicznego Handlu Elektronicznego Shenzhen (Shenzhen Cross-border E-Commerce Association). Podczas inauguracji konwój 5 kontenerowych samochodów ciężarowych, załadowanych 79 tonami towarów konsumenckich, wyruszył z Kaszgaru przez Hongqilaf, najwyżej położony port na świecie. Pokonując trasę liczącą łącznie ponad 1200 km, w ciągu czterech dni roboczych dotarł do miejsca dostawy w Islamabadzie.

Uruchomienie nowego połączenia w transporcie drogowym (TIR) na trasie Chiny-Pakistan zwiększa różnorodność i bezpieczeństwo korytarzy logistycznych wiodących wzdłuż Korytarza Gospodarczego Chiny-Pakistan. Wzmacnia też zaangażowanie Kaszgaru w inicjatywę „Jednego Pasa i Jednej Drogi”, której celem jest budowa krajowego węzła logistycznego w Kaszgarze i połączenia Azji z Europą.

Kelvin Tang, Global Cross-Border&Multimodal Leader and Greater China Ground & Rail VP, CEVA Logistics, powiedział: „Oficjalne uruchomienie pierwszego połączenia w transporcie drogowym Chiny-Pakistan otwiera nowy rozdział w dywersyfikacji korytarzy logistycznych wzdłuż Korytarza Gospodarczego Chiny-Pakistan i wyznacza nowe ścieżki współpracy handlowej. Dzięki otwarciu nowego korytarza CEVA może zapewnić szerokiemu gronu klientów, w tym z branży e-commerce, bardziej elastyczne i wygodne globalne rozwiązania logistyczne„.

Dla rozwoju handlu w regionie

W ostatnim czasie CEVA uruchomiła także nowe połączenie drogowe (TIR) wzdłuż korytarza Chiny – Kirgistan – Uzbekistan. Zainaugurował je przejazd 6 ciężarówek, załadowanych komponentami przemysłowymi, częściami samochodowymi i towarami konsumenckimi, które pomyślnie pokonały trasę liczącą 1100 km z Kaszgaru do Samarkandy w Uzbekistanie.

W Kaszgarze uruchamianych jest coraz więcej parków logistycznych, dlatego też otwarcie nowej trasy przez CEVA przyniesie duże korzyści eksporterom części samochodowych, gotowych pojazdów, towarów konsumenckich i e-commerce. Kaszgar, jak przewiduje CEVA, w miarę ustabilizowania się trasy Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, może stać się centrum konsolidacji transportu naziemnego dla zachodnich Chin.

CEVA, oprócz nowych rozwiązań w transporcie drogowym (TIR), rozwija też usługi multimodalne. W miarę rozwoju infrastruktury w regionie będzie otwierać kolejne, bezpośrednie połączenia. Obecne plany zakładają ukończenie do 2025 roku budowy Kolei China-Kirgistan-Uzbekistan, która będzie liczyć ponad 500 km (z czego ponad 200 km w Chinach, 250 km w Kirgistanie i 50 km w Uzbekistanie). Ma być ona najkrótszą trasą frachtową łączącą Chiny z Bliskim Wschodem i Europą.

O rynku motoryzacji

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *