Czy wiecie, że za brudne auto kierowca może zostać ukarany mandatem, ze względu na stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym? Chcecie dbać o czystość swojego pojazdu regularnie, nie tracąc przy tym czasu w kolejce oraz pieniędzy na minuty mycia w myjniach bezdotykowych? Mamy dla Was świetną opcję! Razem z MultiWash opracowaliśmy abonament 12 myć na dwa auta za 99 zł miesięcznie! Jak to działa? Sprawdźcie.

CarWash Club w Yanosiku

Wprowadziliśmy nową opcję w aplikacji Yanosik – abonament w sieci MultiWash za 99 zł miesięcznie! W jego skład wchodzi 12 myć, które można wykorzystać dla dwóch samochodów w gospodarstwie domowym. Myciem i czyszczeniem wnętrza auta zajmuje się profesjonalny zespół, a cała usługa jest ubezpieczona na wypadek niepożądanych zdarzeń, takich jak m.in. porysowanie lakieru.

Sieć MultiWash to 700 lokalizacji w Polsce, do których możecie wcześniej umówić wizytę i podjechać na mycie, bez czekania w kolejkach, które potrafią wyprowadzić każdego kierowcę z równowagi.

W większości przypadków takie usługi kosztują powyżej 120 zł, w Yanosik macie je za 99 zł miesięcznie. Nie musicie się martwić o to, czy macie wystarczającą ilość gotówki na umycie auta w myjni samoobsługowej przed podróżą. CarWash Club to usługa cashless, pieniądze pobierane są więc z Waszego konta. Pamiętajcie, że czyste auto nie tylko ucieszy Wasze oczy, ale zadba także o Wasz portfel, a to dlatego, że…

Możesz dostać srogi mandat za brudne auto!

Od 1 stycznia tego roku obowiązuje nowy taryfikator mandatów. Wyższe stawki kar za przekroczenia prędkości mają zniechęcać kierowców do szybkiej jazdy, ale na trasie nie tylko za to można otrzymać mandat. Kodeks wykroczeń przewiduje również karanie zmotoryzowanych, którzy stwarzają niebezpieczne sytuacje na drodze, a do tego zagrażają bezpieczeństwu innych uczestników ruchu. A do takich zachowań należy choćby jazda brudnym autem!

Policjanci mają prawo ukarać kierowcę brudnego auta za stwarzanie zagrożenia na drodze (kodeks wykroczeń art. 66 pkt 1) mandatem w wysokości od 20 do 500 zł oraz 6 punktami karnymi. Ponadto spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym przez kierowcę, np.: w wyniku posiadania zabrudzonych i niedziałających poprawnie świateł, może podnieść kwotę mandatu o 1 000 zł i 6 punktów karnych.

Nieczytelne tablice rejestracyjne, które zasłania np.: warstwa brudu powstała w wyniku jazdy przez polne drogi, będzie ukarana mandatem w wysokości 100 zł i 3 punktów karnych. A przypominamy, że już wkrótce punkty karne będą ważne przez 2 lata od dnia uiszczenia opłaty za mandat!

Zdecydowanie lepiej skorzystać z nowej opcji Yanosika i kupić abonament MultiWash, niż płacić wysokie mandaty, prawda?

Dlaczego myjnia samoobsługowa nie zawsze jest dobrym pomysłem?

Myjnie bezdotykowe nie są bezpieczne dla wszystkich samochodów, ze względu na możliwość uszkodzenia elementów nadwozia w trakcie mycia. Dotyczy to głównie starszych pojazdów, których karoseria może mieć skorodowane elementy, które podczas mycia pod ciśnieniem mogą po prostu odpaść, ale również aut premium i zabytkowych, w których nienaganny wygląd jest niezbędny. Często z tej usługi rezygnują również użytkownicy pojazdów leasingowych, w obawie przed uszkodzeniem lakieru czy elementów nadwozia, wybierając pewniejsze rozwiązania, takie jak profesjonalne myjnie – tłumaczy Dawid Kaczmarowski, Yanosik Warsztaty

Tańsze rozwiązania nie zawsze są lepsze, zwłaszcza gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego.

Zachęcamy Was do skorzystania z nowej opcji w naszej aplikacji, dzięki temu Wasze auto będzie zawsze czyste, a Wy będziecie jechać bezpiecznie.

Jak działa nowa funkcja CarWash Club?

Wystarczy w menu aplikacji aktywować subskrypcję usługi CarWash Club, dodać pojazdy oraz metodę płatności. Następnie należy wybrać myjnię, umówić się telefonicznie na termin mycia i wygenerować indywidualny kod, który jest płatnością na myjni. Kolejnym krokiem jest wizyta w wybranej lokalizacji i cyk – auto jest czyściutkie i gotowe do drogi!

W ramach usługi można również wygenerować fakturę i przesłać ją na podany adres e-mail.

O rynku motoryzacji

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *