Czy wiecie, że za brudne auto kierowca może zostać ukarany mandatem, ze względu na stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym? Chcecie dbać o czystość swojego pojazdu regularnie, nie tracąc przy tym czasu w kolejce oraz pieniędzy na minuty mycia w myjniach bezdotykowych? Mamy dla Was świetną opcję! Razem z MultiWash opracowaliśmy abonament 12 myć na dwa auta za 99 zł miesięcznie! Jak to działa? Sprawdźcie.

CarWash Club w Yanosiku

Wprowadziliśmy nową opcję w aplikacji Yanosik – abonament w sieci MultiWash za 99 zł miesięcznie! W jego skład wchodzi 12 myć, które można wykorzystać dla dwóch samochodów w gospodarstwie domowym. Myciem i czyszczeniem wnętrza auta zajmuje się profesjonalny zespół, a cała usługa jest ubezpieczona na wypadek niepożądanych zdarzeń, takich jak m.in. porysowanie lakieru.

Sieć MultiWash to 700 lokalizacji w Polsce, do których możecie wcześniej umówić wizytę i podjechać na mycie, bez czekania w kolejkach, które potrafią wyprowadzić każdego kierowcę z równowagi.

W większości przypadków takie usługi kosztują powyżej 120 zł, w Yanosik macie je za 99 zł miesięcznie. Nie musicie się martwić o to, czy macie wystarczającą ilość gotówki na umycie auta w myjni samoobsługowej przed podróżą. CarWash Club to usługa cashless, pieniądze pobierane są więc z Waszego konta. Pamiętajcie, że czyste auto nie tylko ucieszy Wasze oczy, ale zadba także o Wasz portfel, a to dlatego, że…

Możesz dostać srogi mandat za brudne auto!

Od 1 stycznia tego roku obowiązuje nowy taryfikator mandatów. Wyższe stawki kar za przekroczenia prędkości mają zniechęcać kierowców do szybkiej jazdy, ale na trasie nie tylko za to można otrzymać mandat. Kodeks wykroczeń przewiduje również karanie zmotoryzowanych, którzy stwarzają niebezpieczne sytuacje na drodze, a do tego zagrażają bezpieczeństwu innych uczestników ruchu. A do takich zachowań należy choćby jazda brudnym autem!

Policjanci mają prawo ukarać kierowcę brudnego auta za stwarzanie zagrożenia na drodze (kodeks wykroczeń art. 66 pkt 1) mandatem w wysokości od 20 do 500 zł oraz 6 punktami karnymi. Ponadto spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym przez kierowcę, np.: w wyniku posiadania zabrudzonych i niedziałających poprawnie świateł, może podnieść kwotę mandatu o 1 000 zł i 6 punktów karnych.

Nieczytelne tablice rejestracyjne, które zasłania np.: warstwa brudu powstała w wyniku jazdy przez polne drogi, będzie ukarana mandatem w wysokości 100 zł i 3 punktów karnych. A przypominamy, że już wkrótce punkty karne będą ważne przez 2 lata od dnia uiszczenia opłaty za mandat!

Zdecydowanie lepiej skorzystać z nowej opcji Yanosika i kupić abonament MultiWash, niż płacić wysokie mandaty, prawda?

Dlaczego myjnia samoobsługowa nie zawsze jest dobrym pomysłem?

Myjnie bezdotykowe nie są bezpieczne dla wszystkich samochodów, ze względu na możliwość uszkodzenia elementów nadwozia w trakcie mycia. Dotyczy to głównie starszych pojazdów, których karoseria może mieć skorodowane elementy, które podczas mycia pod ciśnieniem mogą po prostu odpaść, ale również aut premium i zabytkowych, w których nienaganny wygląd jest niezbędny. Często z tej usługi rezygnują również użytkownicy pojazdów leasingowych, w obawie przed uszkodzeniem lakieru czy elementów nadwozia, wybierając pewniejsze rozwiązania, takie jak profesjonalne myjnie – tłumaczy Dawid Kaczmarowski, Yanosik Warsztaty

Tańsze rozwiązania nie zawsze są lepsze, zwłaszcza gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego.

Zachęcamy Was do skorzystania z nowej opcji w naszej aplikacji, dzięki temu Wasze auto będzie zawsze czyste, a Wy będziecie jechać bezpiecznie.

Jak działa nowa funkcja CarWash Club?

Wystarczy w menu aplikacji aktywować subskrypcję usługi CarWash Club, dodać pojazdy oraz metodę płatności. Następnie należy wybrać myjnię, umówić się telefonicznie na termin mycia i wygenerować indywidualny kod, który jest płatnością na myjni. Kolejnym krokiem jest wizyta w wybranej lokalizacji i cyk – auto jest czyściutkie i gotowe do drogi!

W ramach usługi można również wygenerować fakturę i przesłać ją na podany adres e-mail.

O rynku motoryzacji

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *