Polski kierowca w 2022 roku średnio zapłacił 300 zł mandatu, a nie musiał.

W ubiegłym roku policja wystawiła kierowcom mniej mandatów, ale za to na większe kwoty. Średnio polski kierowca musiał zapłacić 300 zł mandatu, a wystarczyłoby zainwestować wcześniej w zakup urządzenia Yanosik GTm, aby tego uniknąć.

Policjanci wystawili ponad 4 miliony mandatów

W 2022 roku funkcjonariusze policji wystawili 4 161 887 mandatów, a ich łączna kwota wyniosła 1 359 479 593 zł i 19 groszy. Średnia wysokość kary wyniosła ponad 300 zł i zapłacić ją musiał co piąty polski kierowca.

To efekt wprowadzenia nowego taryfikatora mandatów i punktów karnych. Grzywien było mniej, ale za to na większe kwoty.

Dużo jeździsz? Musisz mieć to urządzenie!

Yanosik GTm to najnowsze urządzenie marki, którego celem jest wspieranie kierowców w trasie. Działa niezależnie od aplikacji. Do zalet należy przede wszystkim jego kompaktowy rozmiar, a także duży, czytelny i dotykowy wyświetlacz. Dzięki temu z łatwością się go obsługuje, a wszystkie komunikaty na temat zdarzeń z trasy można odczytać bezpiecznie, bez odciągania wzroku od drogi.

Jednym z naszych flagowych urządzeń jest Yanosik GTm, który miał premierę w czerwcu 2022 roku i został bardzo ciepło przyjęty. Wciąż docierają do nas opinie kierowców, którzy korzystają z GTma i cenią sobie intuicyjną obsługę, duży wyświetlacz, a także możliwości, które oferuje. Yanosik GTm świetnie sprawdza się w długich trasach informując kierowcę  o wszystkich zdarzeniach, w tym również o kontrolach policji – mówi Małgorzata Dąbrowska, Yanosik

Yanosik GTm został wyposażony w funkcje, których potrzebują kierowcy. Informuje o kontroli policji w czasie rzeczywistym, dzięki 2 milionowej społeczności aktywnych użytkowników, wskazuje lokalizację kontroli prędkości, a także podaje dane na temat wypadków, zagrożeń i remontów na trasie. Urządzenie powiadamia kierowcę w trasie komunikatem głosowym i graficznym, dzięki czemu nie umknie mu żadna ważna informacja. Co istotne – nie ma w nim reklam! W czasie jazdy kierowca dostaje wyłącznie wskazówki na temat swojej trasy.

Jedziesz w długą trasę? Yanosik GTm będzie Cię wspierał przez kilka godzin.

Ogromnym atutem urządzenia jest długa praca na jednym ładowaniu, co powoduje, że z powodzeniem mogą z niego korzystać kierowcy, którzy często przesiadają się z samochodu firmowego do prywatnego lub wyjeżdżają w długie trasy służbowe.

Docierają do nas głosy zmotoryzowanych, iż wiele konkurencyjnych rozwiązań wpływa na pracę urządzeń nawigujących w trasie. Naszym celem było udostępnienie takiego produktu, który będzie wspierał kierowców, nawet na bardzo długich trasach, a jego bateria będzie wytrzymała. Dodatkową zaletą jest wstrząsoodporne wykonanie, które chroni urządzenie przed upadkami i uszkodzeniami – komentuje Małgorzata Dąbrowska, Yanosik

Yanosik wprowadził urządzenie GTm w dobie globalnego kryzysu, spowodowanego ograniczoną dostępnością półprzewodników. Dziś, gdy już sytuacja ma się znacznie lepiej, urządzenie Yanosika nadal cieszy się ogromną popularnością.

Zminimalizuj ryzyko otrzymania mandatu

Zwłaszcza, że jego zakup to inwestycja, która naprawdę szybko się zwraca. Zgodnie z aktualnym taryfikatorem mandatów i punktów karnych – jazda o ponad 30 km/h więcej niż wskazuje aktualny limit, będzie kosztować kierowcę 800 zł i 9 punktów karnych.

Taki budżet można przeznaczyć na zakup urządzenia Yanosika, który nie tylko wesprze kierowcę na trasie informując o kontrolach prędkości, ale również zadba o jego bezpieczną jazdę. Wybierając Yanosik GTm w cenie 999 zł, każdy kupujący otrzymuje rok abonamentu gratis, a w specjalnej promocji do 30 kwietnia 2023 r., aż 2 lata transmisji gratis.

O rynku motoryzacji

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *