Polski kierowca w 2022 roku średnio zapłacił 300 zł mandatu, a nie musiał.

W ubiegłym roku policja wystawiła kierowcom mniej mandatów, ale za to na większe kwoty. Średnio polski kierowca musiał zapłacić 300 zł mandatu, a wystarczyłoby zainwestować wcześniej w zakup urządzenia Yanosik GTm, aby tego uniknąć.

Policjanci wystawili ponad 4 miliony mandatów

W 2022 roku funkcjonariusze policji wystawili 4 161 887 mandatów, a ich łączna kwota wyniosła 1 359 479 593 zł i 19 groszy. Średnia wysokość kary wyniosła ponad 300 zł i zapłacić ją musiał co piąty polski kierowca.

To efekt wprowadzenia nowego taryfikatora mandatów i punktów karnych. Grzywien było mniej, ale za to na większe kwoty.

Dużo jeździsz? Musisz mieć to urządzenie!

Yanosik GTm to najnowsze urządzenie marki, którego celem jest wspieranie kierowców w trasie. Działa niezależnie od aplikacji. Do zalet należy przede wszystkim jego kompaktowy rozmiar, a także duży, czytelny i dotykowy wyświetlacz. Dzięki temu z łatwością się go obsługuje, a wszystkie komunikaty na temat zdarzeń z trasy można odczytać bezpiecznie, bez odciągania wzroku od drogi.

Jednym z naszych flagowych urządzeń jest Yanosik GTm, który miał premierę w czerwcu 2022 roku i został bardzo ciepło przyjęty. Wciąż docierają do nas opinie kierowców, którzy korzystają z GTma i cenią sobie intuicyjną obsługę, duży wyświetlacz, a także możliwości, które oferuje. Yanosik GTm świetnie sprawdza się w długich trasach informując kierowcę  o wszystkich zdarzeniach, w tym również o kontrolach policji – mówi Małgorzata Dąbrowska, Yanosik

Yanosik GTm został wyposażony w funkcje, których potrzebują kierowcy. Informuje o kontroli policji w czasie rzeczywistym, dzięki 2 milionowej społeczności aktywnych użytkowników, wskazuje lokalizację kontroli prędkości, a także podaje dane na temat wypadków, zagrożeń i remontów na trasie. Urządzenie powiadamia kierowcę w trasie komunikatem głosowym i graficznym, dzięki czemu nie umknie mu żadna ważna informacja. Co istotne – nie ma w nim reklam! W czasie jazdy kierowca dostaje wyłącznie wskazówki na temat swojej trasy.

Jedziesz w długą trasę? Yanosik GTm będzie Cię wspierał przez kilka godzin.

Ogromnym atutem urządzenia jest długa praca na jednym ładowaniu, co powoduje, że z powodzeniem mogą z niego korzystać kierowcy, którzy często przesiadają się z samochodu firmowego do prywatnego lub wyjeżdżają w długie trasy służbowe.

Docierają do nas głosy zmotoryzowanych, iż wiele konkurencyjnych rozwiązań wpływa na pracę urządzeń nawigujących w trasie. Naszym celem było udostępnienie takiego produktu, który będzie wspierał kierowców, nawet na bardzo długich trasach, a jego bateria będzie wytrzymała. Dodatkową zaletą jest wstrząsoodporne wykonanie, które chroni urządzenie przed upadkami i uszkodzeniami – komentuje Małgorzata Dąbrowska, Yanosik

Yanosik wprowadził urządzenie GTm w dobie globalnego kryzysu, spowodowanego ograniczoną dostępnością półprzewodników. Dziś, gdy już sytuacja ma się znacznie lepiej, urządzenie Yanosika nadal cieszy się ogromną popularnością.

Zminimalizuj ryzyko otrzymania mandatu

Zwłaszcza, że jego zakup to inwestycja, która naprawdę szybko się zwraca. Zgodnie z aktualnym taryfikatorem mandatów i punktów karnych – jazda o ponad 30 km/h więcej niż wskazuje aktualny limit, będzie kosztować kierowcę 800 zł i 9 punktów karnych.

Taki budżet można przeznaczyć na zakup urządzenia Yanosika, który nie tylko wesprze kierowcę na trasie informując o kontrolach prędkości, ale również zadba o jego bezpieczną jazdę. Wybierając Yanosik GTm w cenie 999 zł, każdy kupujący otrzymuje rok abonamentu gratis, a w specjalnej promocji do 30 kwietnia 2023 r., aż 2 lata transmisji gratis.

O rynku motoryzacji

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *