elektromobilność

AutoElectroMoto.pl to nowe miejsce na mapie polskich mediów, które poświęcone jest wyłącznie elektromobilności, przemysłowi automotive, transportowi zeroemisyjnemu oraz technologiom związanym z elektromobilnością. Redaktorem naczelnym jest Paweł Bednarz.

AutoElectroMoto zaczęło swoją działalności w październiku 2021 roku. Witryna poświęcona jest wyłącznie tematowi elektromobilności w różnych jej odcieniach: od transportu publicznego, poprzez nowości producentów, wydarzenia w kraju i za granicą, technologie ładowania, te umieszczane w samych samochodach, a także technologiom wodorowym.

AutoElectroMoto chce także zaoferować swoim czytelnikom treści wideo – testy samochodów oraz rozmowy z gośćmi na temat elektromobilności, a także wydarzeń z ich życia i w przestrzeni publicznej. Pierwszy test redakcyjny dotyczy samochodu elektrycznego Nissan LEAF – modelu, który zrewolucjonizował elektromobilność.

Redaktorem naczelnym AutoElectroMoto.pl jest Paweł Bednarz – dziennikarz, którego artykuły i materiały wideo były dotychczas publikowane w takich tytułach jak: Business Insider Polska, Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Onet, Wprost. W przeszłości związany był z ekonomicznymi redakcjami TVN, a także współpracował z laureatem nagrody Pulitzera – Jakiem Halpernem – przy tworzeniu artykuły dla amerykańskiego „The New Yorker” na temat złotego pociągu na Dolnym Śląsku. Paweł Bednarz prowadził także zajęcia na dziennikarstwie na UKSW oraz SWSP.

– AutoElectroMoto to miejsce, w którym każdy fan motoryzacji, ale także i technologii znajdzie coś dla siebie. W elektromobilności dużo się dzieje, a transformacja transportu w kierunku zeroemisyjności jest nieunikniona. Jest to zatem portal, który ma dostarczyć szerokie spectrum informacji na temat tego, co dzieje się w kraju, ale także za granicą, bo często tam zmiany zaczęły się już dużo wcześniej i warto wiedzieć, z jakimi trendami przyjdzie się nam mierzyć. Oczywiście nie pomijając Chin, bo jest to ogromny potentat w aspekcie elektromobilności – mówi Paweł Bednarz.

O rynku motoryzacji

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *