CUPRA Formentor z wyróżnieniami w plebiscycie „Auto Motor und Sport”

  • Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki po raz drugi znalazł się wśród pojazdów wyróżnionych głosami czytelników niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport.
  • Samochód zdobył główną nagrodę w kategorii „Kompaktowy SUV/pojazd terenowy – import”, powtarzając osiągnięcie sprzed roku. W kategorii „Najmodniejsza marka 2023” Formentor zdobył czwarte miejsce.
  • CUPRA w ciągu zaledwie czterech lat stała się najszybciej rozwijającą się marką motoryzacyjną w Europie, a Formentor stanowi główne źródło tego sukcesu.

CUPRA Formentor powtórzyła wynik sprzed roku i ponownie zwyciężyła w głosowaniu czytelników niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport w kategorii „Kompaktowy SUV/pojazd terenowy – import”. W rankingu najmodniejszych marek zajęła natomiast czwarte miejsce.

Od początku istnienia marki, CUPRA zdobyła już trzy nagrody tego prestiżowego tytułu. Producent, wraz z CUPRĄ Born znalazł się również wśród siedmiu finalistów konkursu Car of the Year 2022. W ubiegłym roku CUPRA Formentor zdobyła sześć nagród, w tym zwyciężyła w kategorii „Best Cars”.

– CUPRA podbija niemiecki rynek i po raz kolejny pokazuje, co to znaczy być marką lubiącą stawiać sobie duże wyzwania. Wybór czytelników magazynu jest tego najlepszym potwierdzeniem. Cieszę się, że mamy możliwość konkurowania z wieloma silnymi niemieckimi konkurentami oraz wpływ na kwestię panujących trendów – powiedział dyrektor generalny CUPRA, Wayne Griffith.

Do 47. edycji konkursu niemieckiego magazynu zgłoszono 422 modele w 13 kategoriach. W tegorocznym plebiscycie wzięły udział łącznie 64 kompaktowe SUV-y i pojazdy terenowe, z których każdy walczył o głosy 101 550 uczestników.

CUPRA Formentor w swojej kategorii zdobyła 10,8% głosów. Ponowne zwycięstwo producenta z Martorell jest dowodem na to, że CUPRA Formentor potrafi wyróżnić się na tle innych modeli – docenili to czytelnicy tytułu. Crossover od CUPRY zdobył najwięcej głosów czytelników w kategorii „Kompaktowy SUV/pojazd terenowy – import”.

Wyjątkowy design i sportowe osiągi

Formentora wyróżnia wyjątkowy design, dynamika jazdy oraz sportowe osiągi. Samochód został wyposażony w 2-litrowy silnik benzynowy TSI z turbodoładowaniem, który zapewnia moc 310 KM i moment obrotowy 400 Nm. Z zewnątrz pojazd zwraca na siebie uwagę m.in. odważnym designem nadwozia, które zostało docenione w konkursie Red Dot Award w 2021 roku w kategorii Product Design.

Dane dotyczące sprzedaży modelu CUPRA Formentor wyraźnie pokazują, że model jest jednym z najpopularniejszych samochodów w Niemczech. Zgodnie z informacją Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA – Kraftfahrt-Bundesamt), w zeszłym roku był wśród najlepiej sprzedających się SUV-ów. Ponadto Formentor znacząco przyczynił się do rekordowych wyników sprzedażowych marki w Niemczech w 2022 r., odpowiadając za ponad połowę nowych rejestracji.   Łącznie sprzedano w Niemczech 32 639 egzemplarzy modelu Formentor, co oznacza wzrost o 85,4 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Martorell, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie.  

W 2021 roku CUPRA utrzymała trend wzrostowy i napędzana sukcesem Formentora potroiła swoją sprzedaż, uzyskując poziom niemal 80 000 egzemplarzy. 

Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzyła gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. Marka wprowadziła również ekskluzywną, limitowaną edycję modelu CUPRA Formentor VZ5. 

W 2024 roku premierę będzie miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan oraz pierwszy zelektryfikowany sportowy SUV, czyli CUPRA Terramar. Rok później na motoryzacyjnym rynku pojawi się najbardziej radykalna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowana koncepcją CUPRA UrbanRebel.

CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona oraz sponsorem zawodów World Padel Tour i eSports Club Finetwork KOI. Wspiera takie projekty jak festiwal Primavera Sound oraz produkcja łodzi motorowych we współpracy z De Antonio Yachts.

Ambasadorzy marki stanowią część międzynarodowego zespołu CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są: miejski artysta działający pod pseudonimem TV Boy, złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.

O rynku motoryzacji

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *