BENTAYGA EWB ZDOBYWA NAGRODĘ SPECJALNĄ W KATEGORII KOMFORT PODCZAS AUTOMOBILE AWARDS

  • Bentayga EWB została wyróżniona podczas prestiżowego plebiscytu motoryzacyjnego Automobile Awards, zdobywając Nagrodę Specjalną w kategorii Komfort.  
  • Model został wyposażony w innowacyjne technologie wspierające komfort pasażerów, w tym w najbardziej zaawansowane fotele, jakie kiedykolwiek montowano w samochodach.
  • Samochód bazuje na modelu Bentayga drugiej generacji i jest dłuższy aż o 18 cm, a rozstaw osi zwiększył się do 3175 mm, dzięki czemu zyskano znaczną ilość miejsca w tylnej części kabiny, tworząc wyjątkowo luksusową przestrzeń. 

Bentayga Extended Wheelbase zdobyła Nagrodę Specjalną w kategorii Komfort w piątej edycji prestiżowego plebiscytu Automobile Awards. Model został wyróżniony przez jury składające się z 20 ekspertów, wśród których znaleźli się m.in. dziennikarze motoryzacyjni. Do konkursu zgłoszono 190 różnych modeli reprezentujących w sumie 47 marek.

Wyjaśniając wybór Bentaygi EWB jako zdobywcy Nagrody Specjalnej w kategorii Komfort, Lionel Robert, organizator Automobile Awards, powiedział: – Zasiadając za kierownicą Bentleya, kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem, jednocześnie ciesząc się wyjątkowym komfortem.

Samochód bazuje na modelu Bentayga drugiej generacji. Model ten jest dłuższy aż o 18 cm, a rozstaw osi rozciągnął się z 2992 mm do 3175 mm, dzięki czemu zyskano znaczną ilość miejsca w tylnej części kabiny, tworząc wyjątkowo luksusową przestrzeń.  

EWB wyposażono także w najbardziej zaawansowane fotele, jakie kiedykolwiek montowano w samochodach. Bentley Airline Seat gwarantują m.in. 22 poziomy regulacji oraz czujniki nacisku, dzięki którym fotel może się automatycznie dostosowywać do budowy ciała pasażerów. Pojazd posiada także innowacyjny system automatycznego klimatyzowania foteli, który pozwala samochodowi nie tylko na pomiar temperatury pasażera i dostosowanie optymalnych ustawień klimatyzacji, ale także wyregulowanie poziomów wilgotności powietrza i ciśnienia, ustalanych w sześciu niezależnych strefach.

Od swojej premiery siedem lat temu, Bentayga zdominowała segment luksusowych SUV-ów i udowodniła swoją wiarygodność dzięki różnym układom napędowym, autentycznym możliwościom terenowym, technologii hybrydowej, indywidualnym specyfikacjom i rekordowym osiągom. Dlatego z olbrzymią przyjemnością odbieramy dziś tę nagrodę specjalną, podkreślającą dążenie firmy Bentley do tego, aby każdy samochód produkowany ręcznie w naszej fabryce w Crewe był synonimem komfortu i wyjątkowego samopoczucia kierowcy. To świadectwo jakości naszego zespołu i wspaniała wiadomość dla naszych klientów, którzy mogą skorzystać z co najmniej 26 miliardów konfiguracji tego wiodącego w swojej klasie modelu – skomentował Balazs Rooz, dyrektor regionalny Bentley Motors Europe.

O marce

Bentley Motors to jedna z najbardziej pożądanych marek samochodów luksusowych na świecie. W siedzibie firmy w Crewe znajdują się wszystkie działy marki – projektowania, R&D, mechaniki oraz cztery linie produkcyjne modeli: Continental, Flying Spur, Bentayga i Mulsanne. Połączenie wyrafinowanego rzemiosła, opartego na umiejętnościach przekazywanych z pokolenia na pokolenie, z inżynierską biegłością oraz najnowocześniejszą technologią stanowi wyróżnik Bentleya jako jednej z brytyjskich marek samochodów luksusowych. Bentley stanowi przykład brytyjskiego wytwórstwa wysokiej jakości w najlepszym wydaniu. W zakładach w Crewe pracuje około 4 000 osób. W Polsce oficjalni dealerzy samochodów Bentley znajdują się w Warszawie i Katowicach.

O rynku motoryzacji

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *