BENTAYGA EWB ZDOBYWA NAGRODĘ SPECJALNĄ W KATEGORII KOMFORT PODCZAS AUTOMOBILE AWARDS

  • Bentayga EWB została wyróżniona podczas prestiżowego plebiscytu motoryzacyjnego Automobile Awards, zdobywając Nagrodę Specjalną w kategorii Komfort.  
  • Model został wyposażony w innowacyjne technologie wspierające komfort pasażerów, w tym w najbardziej zaawansowane fotele, jakie kiedykolwiek montowano w samochodach.
  • Samochód bazuje na modelu Bentayga drugiej generacji i jest dłuższy aż o 18 cm, a rozstaw osi zwiększył się do 3175 mm, dzięki czemu zyskano znaczną ilość miejsca w tylnej części kabiny, tworząc wyjątkowo luksusową przestrzeń. 

Bentayga Extended Wheelbase zdobyła Nagrodę Specjalną w kategorii Komfort w piątej edycji prestiżowego plebiscytu Automobile Awards. Model został wyróżniony przez jury składające się z 20 ekspertów, wśród których znaleźli się m.in. dziennikarze motoryzacyjni. Do konkursu zgłoszono 190 różnych modeli reprezentujących w sumie 47 marek.

Wyjaśniając wybór Bentaygi EWB jako zdobywcy Nagrody Specjalnej w kategorii Komfort, Lionel Robert, organizator Automobile Awards, powiedział: – Zasiadając za kierownicą Bentleya, kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem, jednocześnie ciesząc się wyjątkowym komfortem.

Samochód bazuje na modelu Bentayga drugiej generacji. Model ten jest dłuższy aż o 18 cm, a rozstaw osi rozciągnął się z 2992 mm do 3175 mm, dzięki czemu zyskano znaczną ilość miejsca w tylnej części kabiny, tworząc wyjątkowo luksusową przestrzeń.  

EWB wyposażono także w najbardziej zaawansowane fotele, jakie kiedykolwiek montowano w samochodach. Bentley Airline Seat gwarantują m.in. 22 poziomy regulacji oraz czujniki nacisku, dzięki którym fotel może się automatycznie dostosowywać do budowy ciała pasażerów. Pojazd posiada także innowacyjny system automatycznego klimatyzowania foteli, który pozwala samochodowi nie tylko na pomiar temperatury pasażera i dostosowanie optymalnych ustawień klimatyzacji, ale także wyregulowanie poziomów wilgotności powietrza i ciśnienia, ustalanych w sześciu niezależnych strefach.

Od swojej premiery siedem lat temu, Bentayga zdominowała segment luksusowych SUV-ów i udowodniła swoją wiarygodność dzięki różnym układom napędowym, autentycznym możliwościom terenowym, technologii hybrydowej, indywidualnym specyfikacjom i rekordowym osiągom. Dlatego z olbrzymią przyjemnością odbieramy dziś tę nagrodę specjalną, podkreślającą dążenie firmy Bentley do tego, aby każdy samochód produkowany ręcznie w naszej fabryce w Crewe był synonimem komfortu i wyjątkowego samopoczucia kierowcy. To świadectwo jakości naszego zespołu i wspaniała wiadomość dla naszych klientów, którzy mogą skorzystać z co najmniej 26 miliardów konfiguracji tego wiodącego w swojej klasie modelu – skomentował Balazs Rooz, dyrektor regionalny Bentley Motors Europe.

O marce

Bentley Motors to jedna z najbardziej pożądanych marek samochodów luksusowych na świecie. W siedzibie firmy w Crewe znajdują się wszystkie działy marki – projektowania, R&D, mechaniki oraz cztery linie produkcyjne modeli: Continental, Flying Spur, Bentayga i Mulsanne. Połączenie wyrafinowanego rzemiosła, opartego na umiejętnościach przekazywanych z pokolenia na pokolenie, z inżynierską biegłością oraz najnowocześniejszą technologią stanowi wyróżnik Bentleya jako jednej z brytyjskich marek samochodów luksusowych. Bentley stanowi przykład brytyjskiego wytwórstwa wysokiej jakości w najlepszym wydaniu. W zakładach w Crewe pracuje około 4 000 osób. W Polsce oficjalni dealerzy samochodów Bentley znajdują się w Warszawie i Katowicach.

O rynku motoryzacji

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *